Känns totalt meningslöst att lägga tid på skiten.
När man inte ens försöker hitta en modell för att lyckas vinna matcher på hela säsongen utan man har stångat sig blodiga att det är denna hockey Hv71 ska spela. Är man så jävla självgod att man vägrar inse att den typ av ishockey Hv71 bedriver är så fruktansvärt dålig och ofarlig.
Fan man kommer ihåg första 10min i Kinnarps! Man fullständigt blåste över motståndet och alla lag var livrädda att komma till oss.
Första linan kom ut och gick i bräschen och alla andra kedjor kunde sen haka på. Funkade inte det så hade man några svin som gick in och tacklade och psykade motståndet så de tappade humör och fokus.
Nu finns inte något av dessa bitar. Man tacklas inte och man vägrar gasa på rören.
Det går inte vinna matcher om man inte åker mest eller åker snabbt. Och som jag har tjatat om att stå upp vid egen blå samt ta över pucken under kontroll i offensiva zonen.
Man behöver inte ha gått 10 utbildningar för att förstå det. Men gubbarna har ristat in spelidén i sten och kommer ta med sig stenen ner i Allsvenskan.
Man behöver inte ha gått 10 utbildningar för att förstå det. Men gubbarna har ristat in spelidén i sten och kommer ta med sig stenen ner i Allsvenskan.
[/quote]
Haha. Och väl i allsvenskan kommer man att vända på den och många andra stenar.
O p ikväll, inget snack. Men jag är född optimist (även om det är svårt känna igen sig själv i dessa HV-tider) och tror att det blir den slutliga förnedringen och att man med insikter från den kravlar sig förbi både BIF och IKO och slipper kval, genom att vinna mot just dessa lag och LHC och LIF.
De 5 första minutrarna kommer man kunna de om det finns chans till poäng.
Två signaler som avgör.
Våra backar står inte upp vid egen blå utan släpper lättvindigt in motståndet i egen zon vilket motståndarna aldrig tillåter för oss utan de står upp.
Dumpa så fort vi närmar oss offensiva blå. Finns ingen som åker på den dumpande pucken. Då är det ju totalt meningslöst att spela den typen av ishockey. T om en blind fattar att den hockey aldrig fungerar.
Tror inte man får eller komma att spela ett annat spel för denna taktik är inristat i Agnes kontorsvägg! Han är det ingen som kan sätta sig upp emot!