Omgång 48: Luleå HF - HV71

[size=150]Luleå HF - HV71[/size]

Dax för norrlandsresa för HV71 som ska möta Luleå på
tisdagskvällen.En seger mot Luleå borta skulle nog stärka
det bräckliga självförtroendet som HV har för tillfället.
Upp till bevis Hååvee blåå!!

[size=150]FORZA HV71!![/size]

storförlust tyvärr

Såg Rangers mot Capitals igår. Samma arbetsinsats som Rangers hade och en gnutta medstuds så fixar de detta och sedan är vi på gång igen :sunglasses:

Glädjekalkyl återigen. hammare7 - 2.0

finns inte mycket hopp inför bortaplan mot serieledarna, må vara pessimist men anser de är mer realistiskt ä n vinst. Men man kan ju hoppas. Kan ju alltid hoppas nu när man skall ut o resa att de vinner och forumet kan glädjas att jag inte är jätte aktiv för jag ser ej matcherna. Så enyoy

Ska man vara realistiskt så pekar det mesta på att nå topp6 är kört och nu gäller det att hänga kvar i playin (blä).
Kommer dock bli alltför svårt mot Luleå som har ett helt annat självförtroende än oss just nu.

Tror vi går obesegrade in i slutspelet :sunglasses:

I motvind drakar lyfter var det va :smiley:

Så oberäknerligt detta laget är så skulle det inte förvåna mig ett skit. De dagar då laget behärskar svårighetsgraden i spelplanen så är det få lag som slår HV. Men tyvärr så händer det väll ganska sällan.

Luleå öser ju inte direkt in mål så jag har faktiskt en bra känsla här. De har bara gjort 2,2 mål/match de senaste fem medan HV har gjort 2,4 så är det inte på spetsen det kommer att skilja oss. Vi har t.o.m lyckats peta in ett fler PP mål de senaste 5 än vad Luleå gjort. Nu tror jag ju inte att vårt PP kommer att bli avgörande då Luleå “vägrar” att bli utvisade (7 BP-tillfällen på de senaste fem matcherna).

Lyckas HV bara att tighta till defensiven lite så har vi en chans att vända trenden ikväll.

Luleå har en svit på nio matcher med bara ett insläppt mål/match så vi får väl se till att inte släppa in något då. 1-0 ger också tre poäng. :slight_smile:

Ysh alltså, jag får blödande magsår bara vid tanke på en åttondelsfinal, vi måste klara oss direkt till kvartsfinal men YSH det blir svårt, måste i princip vinna allt nu.

SJUUUKT viktiga poäng ikväll, vågar man hoppas på ett Hv som kämpar från första till sista period och inte bara i sista perioden denna match?

Finns endast 2 scenarion ikväll.

Alternativ 1: HV71 överraskar och vinner. Ingen logik alls, med tanke på senaste matcherna. Men för varje förlust kommer man närmare en vinst, så är det. Så ja, chansen finns att HV71 vinner.

Alternativ 2: Luleå krossar stackars HV71 och vinner med tennissiffror.

Någon av dessa alternativ blir det. Hoppas på alternativ 1 och kommer även spela på det. 4-2 till HV71

Haha, jag tror också på 2 olika scenarion ikväll.
alt1. Hv öser på, de skäms över matchen senast och vill minsann visa att de är och räkna med, de äger första 10, men sen gör Luleå mål på sitt första skott, en fladderpuck från blå, och Hv rasar ihop.

alt 2 Det ser lika bedrövligt ut från start som senast, Luleå avgör efter 10 min efter Tedenbys andra onödiga utvisning.

Tar HV poäng idag så lovar jag brygga en kanna med Löfbergs lila……usch

Eller Gevalia lika illa det med :slight_smile:

Mf pessimister.

Inte så konstigt med så många förluster…för många. Bra lag förlorar inte så mycket som hv gör, punkt.

HV vinner. Rätt vad det är vänder det. Luleå kommer närmare och närmare en förlust efter 9 raka segrar, eller vad det nu är. Ikväll bryts två trender.

Ja senaste 8 matcher säger väl allt

matcher 8 vunnena 1 oavgjorda 0 förlorade 7 målskillnad -9

Tack som fan. Inne på samma spår.

Som jag ser det är det bara två saker som kan rädda poäng till HV ikväll:

1. Luleå har en kollektivt usel kväll och lyckas inte med något.

2. Luleå underskattar HV å det grövsta.

Jag tror inte något av de ovanstående scenarierna är troliga. Jag tror det blir som sist men med ett undantag. HV hamnar i ett tidigt underläge pga att man hamnar i BP som man inte reder ut. Luleå skaffar sig snabbt en betryggande ledning och spelar sedan på den hela matchen och vinner komfortabelt. Och nu till undantaget från sist: HV kommer inte ens nära poäng eftersom Luleå trots att de backar hem inte kommer att darra en sekund. Seriens bästa lag med seriens bästa självförtroende kommer inte att vackla som DIF gjorde senast.

Jag tror det blir en tydlig torsk. HV brukar sällan ens ta poäng borta mot Luleå. Och den trenden lär fortsätta.

Illamående.