Omgång 49: HV71 - Brynäs IF

Återigen en kanonmatch av HV! En mycket viktig match i ett mycket viktigt läge inför slutspurten och kampen om placeringarna inför slutspelet. Fantastiskt och oerhört skönt att se att HV kan plocka fram det bästa spelet när det gäller som mest i match efter match. Lovande, minst sagt!

Linus Söderström - vilken kille! Helt såld på honom nu! Han är ju så lugn och kontrollerad, gör fantastiska räddningar i utsatta lägen och ger HV chansen att vinna varje match han står!

F ö var Berglund felfri ikväll. Flera fina brytningar, tacklingar, pinchningar och passningar från hans sida ikväll. Utvisningen i slutet var hårt dömd.

Sämst som vanligt var domaren. Tycker de höll en hög och bra nivå i stora delar av matchen för att sen förstöra allt med en totalt skandalös slashing-utvisning på Persson. Som tur var blev den inte matchavgörande, men det kunde den lika gärna ha blivit. Skämmes! Sånt vill jag inte se i slutspelet!

Härligt HV!

Härlig seger ikväll!
Linus är glödhet!!!
Vill också ge ett plus åt Abbott som vinner tek klockrent i PP och direkt är framme och skymmer Bergmans projektil. Varför gör de inte så i varje PP?

En intressant statistikgrej. I poängligan för spelare finns det ingen spelare från HV i topp 30 före den här omgången, trots att HV som lag har gjort näst flest mål. HV står och faller alltså inte med en enskild utespelare som många andra lag gör, och det är bra till slutspelet. Om man istället kollar +/- statistiken har HV hela sex spelare i topp 10-listan. Det kan bli ett väldigt roligt slutspel det här.

Linus spelar så jäkla bra att man är rädd att han får NHL kontrakt redan nästa säsong. 5 hållna nollar som rookie i SHL…grymt.

borde väl värt det dubbla… hehe

Grymt imponerande att slå tre toplag på rad.
Grämer att vi torskade borta mot lif samt hemma mot mif.
Tänk om vi får lite bättre ordning på pp och bp i ett slutspel.

Hoppas också att 10, 24 och 40 vaknar till igen.

Resultaten med oss ikväll också, kul :slight_smile:

Sådär hemkommen ifrån Kinnarps…
Jävla bra match, första 2 pp var bedrövliga sen satte man in Bränström och Borgman i PP ÄNTLIGEN och det small på direkten.
Fortsätt med Brännström och Borgman som första pp backpar nu TACK!

Linus så jävla grym, teden-lias-sandberg kedjan bäst på isen igen

Christensen helt osynlig igen, är han skadad ?

Lehthonen blir bättre och bättre, tyckte han va riktigt stabil ikväll

Får vi bara till vårat PP så är det inget snack om saken, då är vi bäst i Sverige utan tvekan med Linus i mål

Christensen var väl uppsatt som extraspelare, därav lite speltid. Det han fick såg han def inte skadad ut iallafall.

Lehtonen hade ett par riktigt majestätiska uppåkningar!

Förövrigt ryktas det att HV ej vill förlänga med Almqvist.
expressen.se/sport/hockey/sh … -av-hv-71/

expressen.se/sport/hockey/sh … -av-hv-71/

Helt rätt. Tyvärr, men ingen framtid där när man inte ens kan skjuta ett slagskott, för det är sanningen, även om den svider. Han var duktig förr och hade bra blick för spelet, men för varje match så blir han sämre och sämre. När han väl avlossar sin bössa så skjuter han luft eller träffar motståndarna så pucken studsar åt fel håll, som ikväll när han var nära att se till att Brynäs kunde spräcka Söderströms nolla. Skjuta ett fjuttigt skott direkt på en motståndares ben i ett sånt läge och sen dra på sig utvisning p g a skottet, det håller inte. Han må vara snäll och en bra grabb, men någon SHL back är han faktiskt inte.

Jag tror Almqvist skulle må bra av ett par säsonger i allsvenskan. Sen behöver han lära sig skjuta. Förstår inte varför han inte har använt den fina skottramp, HV71 har att tillgå? För inte kan han vart där så mkt och tränat? Då hade väl skotten sett annorlunda ut. Sen hade det inte skadat honom att bygga på sig lite mer muskler. Sen kanske han kan bli att räkna med igen.

Är det som Aftonbladet och Expressen skriver så gråter jag inte, snarare tvärtom. Jag önskar givetvis honom all lycka till, vart han nu hamnar någonstans.

Hemma efter en liten bilfärd!

Linus Söderström vilken målis vi har och frågan är om vi får behålla honom till nästa säsong! Luktar en ny världsmålvakt!
Brynäs hade några frilägen som vi släpper till billigt annars hade de inget alls.
Sjukt bra Hv idag och de visar ruggigt bra spel över hela banan!

Domarna är ju skrattretande då de plockar Persson på 2min för inget o sen byter efter blundar när Thörnberg gör brasved av en motståndarklubba! Är så fruktansvärt dålig nivå men är ändå glad för vår skull att de inte tog för den men nästa gång kan det vara vi som hamnar i den situationen! I NHL dömer de efter regelboken och inte efter hemmaplan eller hur många som redan sitter i utv.båset! Följ regelboken o döm därefter.

Är inte direkt orolig över Thörnberg eller Christensen för jag tror björnarna vaknar när det drar ihop sig.
Tycker ändå att Christensen visar grymt arbete defensivt och har intentioner så ett mål från hans sticka kan nog vara bra. Vi får inte glömma att Christensen hade en tuff försäsong o visste knappt om han kunde fortsätta sin karriär. I ett slutspel tror jag vi får se en helt annan spelare!

Ja i mina ögon gör han aldrig en dålig match, dock är nog självförtroendet i offensiven aning naggad i kanten.
Men som Mr King Erik själv säger, poängen kommer i shok och det blir lagom till när det verkligen gäller!!
Kung Erik’

Ehh okej?

JP-femman
5+ Linus Söderström
4+ Mattias Tedenby
3+ Lias Andersson
2+ Filip Sandberg
1+ Andreas Borgman

Helt ofattbart att Berglunds felfria insats inte ens ger ett plus. Men så är det att jobba i det dolda…

Va i helvete gör du Pw!? Fyfan vad uselt

fel tråd

Vad har Hansson gjort för att förtjäna en plats!?

Fel tråd :wink: