Omgång 49: MODO - HV71

Bra jävla träff de där! Fina Joey!

1 gillning

1-1 efter första. HV studsade tillbaka i slutet av perioden.

Båda lagen lika usla på förvalta sina chanser. Det märks att det är två bottenlag som möts.

3 gillningar

Jag fokuserade mycket på Sjöholm, men det var nog lite svårt för honom att få bort klubban med en hand för han hamnade ur balans, Aagard är en nivå skickligare än Sjöholm så han skafffade sig fördel.

Men precis som du säger kanske OFM hade kunnat det ? man gör inte enkelt mål utan klubba, ju…

Skönt med 1-1. Det märks ju tyvärr väldigt väl vilket backpar som har jätteproblem i egen zon

Fisker fortsätter att vara så otroligt klen och icke rejäl. Att han ska till Nordamerika känns minst en säsong för tidigt.
Annars får man ändå ge Tikka att han gjort det bra både idag och senaste matcherna, efter hans förutsättningar. Minns jag fel, eller gjorde han ändå inte ett hyfsat jobb i kvalet mot IKO?

1 gillning

Känns ändå som att det är väldligt jämnt mot Modo-rövarna

Instämmer, jämn förstaPERRE. Vi är skitnödiga som fan bara i försvarsspelet och står mest still måste bli rejälare och spela klart situationerna. Bra intentioner framåt och grymt att Släggan får stänka dit en efter bra förarbete av Ang. Två av våra viktigaste spelare. Dicken med bra. Hallquisth bör spela mer. En av få som kan sätta igång spelet på bladet på sina medspelare vad det verkar. Fransson jävligt svajig eller? AP bra i offensiv zon, men slarvig i egen zon. Reber ser pigg ut liksom fjärdekedjan. Öka i andra nu!!!

4 gillningar

Dichow missar precis sin rensning med klubban också.

Ja olycklig situation,

3 som var NÄSTAN där.

Ska kolla noggrannare på hur OFM och Dichow agerade nästa gång jag kollar reprisen,

Det här med tacklingar. Finns en viss charm i det och kan vara kul ibland för publiken att få se en rejäl propp, men hjälper det ett lag över tid i modern hockey? Så jäkla ont får inte spelarna av en tackling eller ett effektivt sätt att få stopp i spelet. Snarare större risk för en utvisning eller att man som lag hamnar ur position.

En spelare som kan förflytta pucken snabbt, slå en bra första pass och har lite kreativitet i sig kommer över tid alltid bidra mer till framgångar.

1 gillning

Hade han haft mindre hook på klubban Dicken så hade han puttat undan pucken där. Lite oturligt, men han gjorde allt han kunde.

2 gillningar

Kolla in vad som föranleder det avgörande målet vid vårt senaste guld så får du se vad en tackling kan generera :blush:

5 gillningar

Inte så mycket att älta.
Fisker tar ett dåligt beslut, han har möjlighet lyfta klubban.
Eller så är den andra dansken helt enkelt för stark i den situationen.
Ett misstag, sånt som händer.
Inte sånt som gör att vi ligger sist.
Shit happens.

1 gillning

Saknar Day något fruktansvärt mycket.

4 gillningar

Dicken känns för stunden lite mindre jättedålig en Hugo. Kan ändras fort såklart.
Modo skrämmer inte.
Över 7 matcher är vi åtminstone inte chanslösa i kvalet tror jag.

3 gillningar

Ja Day saknas enormt.
Vet du när han är tillbaks?

Thörna va?

1 gillning

Ingen träff

Nej, han är tydligen sjuk.

K*ken 3-0 till LHC.