Omgång 49: Skellefteå AIK - HV71

Ju längre vi kan hålla 0-0 desto bättre för då kanske SAIK tröttnar lite iaf. Hv har ju inget att förlora denna matchen, det är ju typ toppen mot botten.

Jag har sett tre minuter men än så länge tycker jag alla tar ansvar nu när det är så många bort… Förutom campoli som strular :imp:

INTE FAN ÄR juniorerna bättre än Sterling, där tycker jag Bendelin gör fel, ta gärna in ett par stycken men Sterling är inte så dålig så att han ska bänkas.

Kuken. :angry:

Det höll så långt iallafall.
ZAIK känns inte heller på tårna.

HV har typ ingen chans framåt hittills.

Nu blir det tuft, vem var det som skymde Wesslan? Han had enog tagit den annars, synd på ett så bra bp. Törngren får INTE TA utvisningar i anfallsson i en sån här match om hv ska ha någon chans alls, jävla skit!

Gör man skillnad på om klubban träffar ansiktet eller hjälmen vid hög klubba? Jag har kikat på #67-utvisningen några gånger i slowmotion som resulterade i 1-0, där verkar klubban träffa hjälmen.

1-0 till Skellefteå. Väntat.

Det spelar ingen roll. Träffar man hjälmen är det också hög klubba.

Helt väntad matchbild. Får bara hoppas att Skellefteå drar ner lite på tempot och släpper in HV i matchen.

Är Sterling bänkad?? Vart har ni läst eller hört det? Kan inte stämma…

Suck! Det gör ju inte speciellt ont för Skelleftåå och stå å ställa sig med röven framför vår målis, vi skulle ju behöva nån 100kilos jätte som kunde slänga bort dem. Det ändå våra backar gör nu är att hjälpa till å skymma för Wesslua. :confused:

Sterling hade kanske kunnat åkt sig fri själv och tryckt in någon slumpmål för oss som hållt oss levande i matchen i alla fall. Förstår inte heller varför han är bänkad. Om det nu är det han är, speciellt med alla dessa skador. Men man behöver inte svämma över laget i onödan med juniorer som med största sannolikhet inte kommer göra något mål. Där tycker jag i alla fall att man ska maxa så många ordinarie man kan i alla fall. Sterling hade nog tillfört mycket en sån här match tror jag och varit en av dem främsta.

Det brukar ju vara så när man har skador på dom som vanligtvis producerar eller är allmänt lama vissa matcher då har ju Krog Sterling och Holzapfel klivit fram.

Jag tar Sterling - Krog - Holza alla dagar i veckan framför den kedjan dom snickrat ihop nu. Den ser kanske bättre ut för att dom har pucken mer men den skapar då fan inget. Den andra nämnda kedjan kan ju vaska fram någon vass kontring då och då i alla fall.

Känns som man redan på förhand vet att man inte har någon chans att vinna den här matchen så man satsar full ut på att försöka släppa in så några mål som möjligt och hoppas på att man får inte någon kontringspuck i Rajala-kedjan. Så ser det ut i mina ögon i alla fall. Är Sterling med så man ska sätta in honom eller är han kvar hemma?

Rajala - WK - Putte
Sterling - Krog - Holzapfel

2 kedjor som på pappret ska kunna göra något bra framåt i alla fall. Nu har det inte varit så för en av kedjorna denna säsong så ofta men en sån här match med skador så måste man ge sig själv och dom chansen att försöka skaka SAIK i alla fall tycker jag.

Med tanke på HVs enorma skadeläge så tycker jag dom stod upp bra. Synd bara på 0-1 målet.
Utvisningen på Krog var horribel och återigen uselt av domarna.

Max Örnskog fick väl prova på det redan ifjol varför får inte han fler chanser?

Hur är det enbart skalmejas fel när idioten hänger över honom?

Kuken x 2

Vilken klass skillnad…

2-0. där var den matchen körd-

2-0 och där är det nog redan över för ikväll. HV har inget att komma med förutom fasthållningar och hakningar. SAIK åker skridskor. Det gör inte HV.

Vår andra kedja är grymma me…not
Och varför detta fiala hat nu efter hans sucee…4e kedjan wtf
Fattar inget bwndelin älskar dåliga spelare som Nilsson liket och petar bra fiala Sterling holza
Logik

Nu får de skärpa sig domarna… Annars börjar jag gnälla på dom.
Go HV!