Omgång 49: Växjö Lakers HC - HV71

[size=200]Växjö Lakers HC - HV71[/size]

[size=150]Säsongens sista smålandsderby i SHL[/size]

Publicerad: 2016-03-01 10:00

Växjö tar emot HV71 i det fjärde och sista smålandsderbyt i SHL 2015/2016. Vi har vant oss vid spännande och känslorika matcher, och med ett slutspel i annalkande lär inte tisdagskvällens match bli något undantag. Läs mer på shl.se: shl.se/shl-arena/39979/pregame/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Chris Campoli och Mattias Tedenby tillbaka

Almqvist borta men de gör väll ingen ledsen …

Är det någon back som jag skulle vilja minska speltiden på så är det Hansson. Han har klart sämst +/- av alla backar och jag tycker inte hans spel övertygar så pass att han ska betraktas som given längre … Han kan ha fått för mycket ansvar för snabbt …

ett bra pp ur hv mått mätt, men tyvärr ingen direkt farlighet

Tråkig match. Mittzonsgegga från Växjö vilket är då jävla tråkigt att titta på. Rätt stabilt bakåt men fantasilöst anfallspel från HV. PP visar det med all önskvärd tydlighet. Runt-runt utan att hitta lägen, istället enkla skott från ofarligt område mot en oskymd målvakt. Sen är det ju ett jävla måste att vinna lite tekningar!

Lite avslagen period…

Lite avslagen matchtråd också…

Dom hör ihop :slight_smile:

*Gäsp

Jeres tackling var det bästa i den perioden

I brist på action i denna matchen kan konstatera att Djurgården återigen går mot seger! Jag är grymt imponerad av det Särkijärvi lyckats åstadkomma med detta lag under några säsonger nu. Och honom ska de sparka till våren!!!

nu drar växjö upp tempot

Ersberg behållningen så här långt…

Oj vilken klasskillnad

Ja, verkligen.

Så otroligt många felbeslut och felpass. Tur att man kommer kika på video efter matchen och lära sig av misstagen… :unamused:

Tja, kan ju inte påstå att jag skulle gråta blod om Växjö vann denna. Av alla potentiella playin-motståndare så är Växjö den jag klart helst slipper. Kan dom dessutom sluta 5a-6a och slå ut LHC i kvarten skulle det inte skada heller. :slight_smile:

Önerud får inte gå sönder…

fan ingen knäskada nu för fan… eller hjörnskakning va det kanske ?

Tappade luften kanske bara?

Ersberg du är sämst…så kan man inte göra…man får inte göra så