HV71 möter BIK Karlskoga på fredagskvällen i en
tidig seriefinal i HA. Ska fyra raka segrar bli en femte?
Nyförvärvet Tommi Huhtala gör troligtvis debut för
sin nya klubb HV71.
såhär tycker de som, sett till att de arbetar med frågan och således lägger massor av tid på att “lära” sig saker, troligen, relativt sett är sämst av alla i välden på att tippa:
Jag tänker mig ett flertalet av dessa tyckare enbart är “contrarians”. “för-sakens-skull”-personer. Jag tror på storvinst, det gör jag alltid. Oavsett liga.
Karlskoga är ett gäng med headhunters. I dag är det bara att slänga allt sportsmanship åt sidan, även om jag generellt sett är emot huvudtacklingar och crosscheckings i ryggslutet så ser jag inga fel i det i dag. Det kommer att handla om att stå upp- gör vi det så vinner vi! Allt som dom gör mot oss ska vi ge igen tiofaldigt. Kom igen nu HV!
Du ser inga fel att med att gå in för medvetna huvudtacklingar? Det får stå för dig. Absolut ska man stå upp, höra hårt och t.o.m lite småfult. Men medvetna huvudtacklingar är det nog bara du och LHC-supportrar som jag läst har strävat efter.
Kanske därför många anser att det kanske låser sig o Karlskoga vinner?
Ne men tror att detta blir en tajt match den som tror att detta är en enkel match är inte påläst. HV måste vara på tårna ikväll för vi har haft en enkelt spelschema hittills och nu kommer första riktiga testet för HV. Jag tror på vinst, men inte med 4-5 puckar utan detta blir tajt och kommer inte bli förvånad om detta avgörs på straffar eller i sudden. Sen kalla mig pessimist fine men jag tror de blir tufft ikväll och är vi inte på tårna kan vi även förlora, Karlskoga är inget dåligt lag och vet vad som krävs.
Synd att Ytterell, som varit en positiv fläkt hitintills, utgår.
Samtidigt så kan man se det positiva i att Karlström äntligen får chansen.
Jag tycker att Marcus gjorde det bra på försäsongen så ska bli kul att se vad han kan åstakomma.
Utöver Karlström så ska det självfallet bli intressant att se Huhtala för första gången och även se om Salmi kan följa upp på den starka insatsen han gjorde senast emot Vita Hästen. Tror att detta är en perfekt match, sett till motståndet, för Huhtala att göra premiär i. Karlskoga är ju väldigt fysiska och därav tror jag utrymme kommer ges för Huhtala att bidra med sin energi och fysiska spel.