Omgång 5: HV71 - IK Oskarshamn

Om vi ska vara kvar i SHL efter säsongen måste 1 center, 1 forward och en toppback värvas omgående, alla 3 ska in i första femman. Sen ska Hult sparkas, hela ledarstaben avgå annars är vi i allsvenskan efter iår.

Det känns som Hv inte kan göra bort sig mer så kanske kan de börja spela mer avslappnat

Lugn

Exakt så. Kanske den märkligaste märkligaste värvningen sen Ytterell.
Hult måste ha sina chans värviningar varje säsong.
Karlsson är betydligt sämre än jag minns honom från Lhc.
Bertov har åtminstone jag aldrig vart imponerad av och tycker att den värvningen faktiskt är jäkligt märklig och omotiverad.

Mrnorrland. Ingen flyttas ner direkt. Kval mellan lag 13 och 14. Förlorarna åker ut.

Jag blir så provocerad när spelare som Bertov sitter o ler och flinar i båset. Osar losermentalitet och 0 vinnarskalle. Tror ni vi hade fått se Davidsson eller Petrasek göra liknande efter en inledning med 4 raka förluster?

jaja va du lugn och hylla hur hv spelar. vi är toksist utan någon ljusning i sikte

Eller finns det fortfarande supportar som verkligen tror på att det kommer vända. Finns inget som talar för det utan vi är bedrövliga och hafsigt passningspel och ihåligt försvarsspel samt en målis som inte vinner matcher åt oss.

Sen har vi en tränare som spelar för Corsi statistik vilket jag trodde man frångått efter fiaskot senast man gjorde det! IOK spelar ju hockey medans Hv känns otroligt styrda efter en taktik som absolut inte funkar i SHL!

Man kan skylla på skador mm men det håller inte detta!
Vi har för jävla dåliga backar som inte ens hade platsat i topplag i Allsvenskan!
Varning säger jag redan nu för kval om inget händer!

o du tror hv kan vinna de?

Undrar vad Hult tänker där nere i båset…en blind höna hade byggt ett bättre försvar.

Jag tror inte HV åker ut.

Filip Forsberg på läktaren… kul att han tar upp en av de 50 platserna

Utspelade av ett lag som troligtvis hade spelat Allsvenskhockey om inte Corona hade satt stopp!

Vi hade behövt honom på isen.

Hult är ofelbarar… återigen i vilken annan Shl klubb som helst med Hv:s budget hade nog Hult fått foten sen länge.

om inget händer lär vi åka ut. Lär ju vara oskarshamn vi lär möta och vi ser ju nu hur vi blir totalt utspelade och inget lär förändras om ingen förändring i truppen och ledarstaben sker inom snar framtid

Fy fan. Jag kan räkna upp en handfull spelare som försöker. Men 75% av laget visar inte ens vilja. De saknar ju för i helvete personlig integritet! Att de skiter i HV är ju uppenbart, men att de inte har mer stolthet som människor och hockeyspelare är ju för fan ovärdigt!

Denna säsongen kan vi väl ge fan i att låta det gå för långt innan vi gör något åt problemet.

Se nu till att skicka Rahm, ta in en riktig headcoach och håll tummarna att det går vägen.

Dessa nya backarna är ett skämt, rakt igenom.
Jag kan för mitt liv inte förstå en enda av de värvningarna. Patetiskt.

Vilka kommer vi såga idag? Precis alla…en mental kollaps. Hv sprattlade lite i början med några helt ofarliga skott…sen gör Oskarshamn mål och HV förstår ingenting. Orättvist säger våran toppcenter…knappast…ni är tyvärr inte bättre.

Varför spelar inte Arell PP?
Enligt Hult värvades han ju till Hv för att stäppa upp vårt PP med sitt skott!

Jösses denna Hult som verkar ha totalt noll koll på spelare han värvar.
Vet man inte att Arell är en renodlad defensiv back så ska man inte vara ansvarig för Hv71!

#Hultout