Andra hemma-matchen. Förhoppningsvis får spelarna höra en samstämmig publik vid entren denna gång. För HV så är det bara en väg framåt, om man skall röra sig alls, tabellmässigt, och det är uppåt. Man kan vända och vrida på starten av denna säsong, antingen ser man att HV bara förlorat en gång efter full tid och tagit poäng i de andra matcherna, eller så ser man det som att HV misslyckats i samtliga matcher att ta tre poäng. Bägge sakerna stämmer. Förhoppningsvis ändras det sistnämnda imorgon.
Eftersom vi har en match mindre spelat än många lag så skulle en vinst faktiskt göra att vi har häng på topplagen ordentligt. Jag räknar iskallt med 3 poäng idag nu får det va slut på tramset. Ölbärsen åker fram!
Flytta upp Big Sam med Petersson så blir det här bra.
Det är sådana här matcher vi måste vinna om vi ska ha någon chans i den här serien. Oskarshamn hemma ska vara tre poäng, annars börjar det se riktigt mörkt ut. Snart väntar tuffare motstånd och då lär det gå undan.
Det är för många ändringar i laget i eftermiddag tycker jag. Gillar dock att Petersson spelar med Miele. Lucas Elvenes, en profilvärvning, på läktaren. Han har varit sämst bland våra forwards. Inte ens bra på träning, så jag är inte förvånad. Blir han den förste som ryker?
Hugo Fransson borde få mer förtroende och sakta spelas in - honom tror jag mycket på - ta tillvara på den talangen innan han säljs för en spottstyver till Luleå och börjar dominera.
Hansson kan också bli mycket bra.
Vesel var också mycket bra senast och Vigneault är riktigt bra med pucken .
För er som tittar på Cmore: lyssna på Staffan Kronwalls analys. Spot on! Sätter fingret exakt på att det är stora problem i HVs spel, samt vilka några av dessa problem är med exempel. Oroväckande nog så hade han exakt samma analys med exakt samma precision säsongen 20/21….