Riktigt uselt. Tycker inte synd om HV över huvud taget. Alla stjärnor helt osynliga. Välförtjänst förlust. Laget som jobbar hårdast vinner och HV jobbar inte alls.
Trots spelare som Tedenby, Christensen, Ridderwall, Thörngren och Laine i laget så ser HV ut att stå helt still.
ÖHK vinner rättvist och HV har inte ens en gång hotat dom ikväll.
Efter att ha vunnit SM-guld i omgång 3 mot FHC så är det nu 3 raka förluster (JYP inräknat). Kommer 4:an på lördag? SAIK hemma talar inte för mycket annat än 0p.
Blir det ytterligare en sån dära säsong?
Njae, för tidigt att säga, efter endast 5 matcher.
Mrn lustigt att ett Hv med dessa spelare kan skapa så lite.
Tycker vi fick alldeles för mycket lovord efter 5-0 på frölunda.
Ett resultat som absolut inte speglade matchbilden.
Men de kämpa och krigade iden matchen iaf, har inte sett något av det sedan dess…
Problemet är väl att man bygger upp en jävla massa förväntningar med SHLs bästa å på pappret snabbaste forwards… sen blir det som sirap… vafan? ingen kämpar, eller så ser det ut.
Jag är PISSARG. helt jävla vansinnigt kasst…
man skiter ner sig liksom… mot örebro… jag fattar inte detta.
Lite komiskt att vi med knappa minuten kvar kämpar som fan… Kanske borde starta så istället?? Nä usch detta var ett riktigt bottennapp, vi gav ju inget som helst motstånd. AJ sågar oss med rätta.
HV gör 2 riktiga bottennapp mot två tippade bottenlag (MODO och ÖHK). Vilka bortamatcher ska man kunna vinna om man inte vinner dessa typer av matcher? HV hotade inte Modo och hotade definitivt inte ÖHK idag. Kunde lika gärna ha varit Leksandssiffror i denna matchen också.
Och jag är ledsen, men Brithén är en riktig målsumpare! Hade två lägen där en målskytt enkelt hade satt pucken, men inte Brithén inte. Han fick inte ens träff på pucken. Svårt att vinna matcher då…
Riktigt riktigt riktigt dålig match av hv. Helt uddlöst! Vart är energin? Mycket besviken. Spelet är inte alls på den nivån man kan begära. Sen är rejäl tavla av vesslan.