Omgång 5: Örebro HK - HV71

2-0 till Örebro i en match där HV knappt ställt ut skridskorna.

Skärpning till på lördag.

Fan :mrgreen:

Wesslau verkar fortfarande ha problem med att stanna i målgården, långt ute och bortgjord som vanligt…

Inget jävlaranamma alls. Så jävla illa.

Jag skäms…det får inte se ut så här,vi är utspelade av Örebro…skridskor är till för att åka med,kroppen tacklas…

Om det kan vara nån tröst så är dansbandslaget ännu sämre :smiley:

Riktigt uselt. Tycker inte synd om HV över huvud taget. Alla stjärnor helt osynliga. Välförtjänst förlust. Laget som jobbar hårdast vinner och HV jobbar inte alls. :slight_smile:

NU tar de i lite? :open_mouth:

kanske kunde tänkt de tankarna liiiiiite tidigare… :unamused:

Högstanivån är väldigt hög, det så vi mot Frölunda. Tyvärr är lägstanivån riktigt låg också. Så här får det inte se ut.

Får fan hoppas dom skärper till sig tills på Lördag. Eller ska dom skämma ut Davidsson med?

Ja hur fan tänkte han där :question:

Jaha.

Ser ut exakt som förra säsongen.

Trots spelare som Tedenby, Christensen, Ridderwall, Thörngren och Laine i laget så ser HV ut att stå helt still.

ÖHK vinner rättvist och HV har inte ens en gång hotat dom ikväll.

Efter att ha vunnit SM-guld i omgång 3 mot FHC så är det nu 3 raka förluster (JYP inräknat). Kommer 4:an på lördag? SAIK hemma talar inte för mycket annat än 0p.

Blir det ytterligare en sån dära säsong?
Njae, för tidigt att säga, efter endast 5 matcher.

Mrn lustigt att ett Hv med dessa spelare kan skapa så lite.

Tycker vi fick alldeles för mycket lovord efter 5-0 på frölunda.
Ett resultat som absolut inte speglade matchbilden.
Men de kämpa och krigade iden matchen iaf, har inte sett något av det sedan dess…

Är det inte dax att spela in Ersberg som förstemålvakt kan inte bli sämre :exclamation:

Problemet är väl att man bygger upp en jävla massa förväntningar med SHLs bästa å på pappret snabbaste forwards… sen blir det som sirap… vafan? ingen kämpar, eller så ser det ut.

Jag är PISSARG. helt jävla vansinnigt kasst…

man skiter ner sig liksom… mot örebro… jag fattar inte detta.

Lite komiskt att vi med knappa minuten kvar kämpar som fan… Kanske borde starta så istället?? Nä usch detta var ett riktigt bottennapp, vi gav ju inget som helst motstånd. AJ sågar oss med rätta.

HV gör 2 riktiga bottennapp mot två tippade bottenlag (MODO och ÖHK). Vilka bortamatcher ska man kunna vinna om man inte vinner dessa typer av matcher? HV hotade inte Modo och hotade definitivt inte ÖHK idag. Kunde lika gärna ha varit Leksandssiffror i denna matchen också.

Och jag är ledsen, men Brithén är en riktig målsumpare! Hade två lägen där en målskytt enkelt hade satt pucken, men inte Brithén inte. Han fick inte ens träff på pucken. Svårt att vinna matcher då…

Att man förlorar matcher kan jag köpa men att komma ut på isen med dessa spelare o spela sån fruktansvärt loj hockey är fan inte OK!

Är ju fruktansvärt dåligt rätt igenom o med dessa “stjärnor” vi har i laget så ska det inte stå en 0 i vårt protokoll när man mötet Örebro!

Wesslau spelar bra idag men 1-0 målet får han allt ta på sig men det låg ju i luften länge.

Riktigt riktigt riktigt dålig match av hv. Helt uddlöst! Vart är energin? Mycket besviken. Spelet är inte alls på den nivån man kan begära. Sen är rejäl tavla av vesslan.

Tydligen inte, de kvitterade med 3 sekunder kvar…suck