Omgång 50: HV71 - Luleå HF

Tack sugmore för att vi missade avgörandet å jävla dommar f***a på luleås 3-2 mål… tack era blinda jävlar

Tack cmore för att jag slapp se skiten. Jag va ju rätt nöjd efter både första å andra. Sen skulle vi ju behöva försvara oss och plötsligt sprängdes luftslottet. Igen.

Hyfsad match av HV. Kul att se Stenlund i en högre kedja, gjorde mycket bra ifrån sig.

Men spelet i defensiv zon. Usch. Ingen direkt nyhet men att ha så stora problem att få ut pucken är illa. Men men, chans till plats 8 finns i vilket fall! Kommer HV 9a, blir det ändå Brynäs och det känns ju inte helt omöjligt.

Återigen förstör Martin Thörnberg för laget! Va är de för fel på karln?
Fy faan!! Sånt där vill jag aldrig mer se i HV! Söker upp luleåspelaren och åker rätt på hans skridkskor och bara dör…
Vips två min och avgjort! Återigen visar han vilken lagspelare han är!!
Fyy faan!!

Hv spelar borta mot ZAIK och Örebro borta mot Modo…jag tror vi slutar 10a.

LHC och SAik borta kvar. Vi slutar 10:à garanterat!

Glömde Lhc…jo tror vi slutar 10 också :slight_smile:

Hade för mig att HV var flera poäng före Örebro… Mja, det blir spännande!

spelar nog inte så stor roll

Ses vid Vätterns stenigaste strand. Här skall vändas!

När ska det stäppas upp och bygga för slutspelet som det sagts de senaste 10omg typ!

Att förlora en match för man går ut för att försvara en ledning är ju inte riktigt HV71 melodi.
Nu måste man börja bygga något för stundande play in.
Droppa ut puckar istället för att spela pucken med kontroll funkar bevisligen inte med dessa backar så back to basic.
Får med backar mer i det offensiva spelet men på rätt plats. Ofta backarna hamnar i hörnen eller t om bakom mål.
Stå upp vid blå och hota med skott!

jag missade allt. hur va brittan?

Rädd!

Rätt osynlig, klart förståeligt dock.

Bandy nu igen?
3 min i första perioden, sen sporadiskt med istid och var allmänt off, vilket är fullt förståeligt.
Bra dock att dom matchar in Brithén som, vid form kommer betyda mycket inför stundande allvar.
Tyst utåt i media, men en jäkel som driver på innanför och gör där ett stort jobb.

Det var inte Törna utan Stenlund som istället för att använda kroppen tar en slasching,

Nä, då tänker vi nog på olika situationer…

Jag tänker på den utvisning som Kevin fick och de gjorde sitt 2 mål, istället för att enkelt gå på kropp sätter man ut klubban.

Jag var överraskad hur han tog för sig för att haft hjärnskakning. Sen fick ha lite speltid men missade ett par saker då han inte hade tempot uppe. Vilket är naturligt.

Nä, då tänker vi nog på olika situationer…
[/quote]
Jag tänker på den utvisning som Kevin fick och de gjorde sitt 2 mål, istället för att enkelt gå på kropp sätter man ut klubban.
[/quote]
Som jag trodde… Jag menar situationen i Sudden när dom på en avvaktande utvisning gör 3-4 pga av att Thörnberg sökte upp benen på en Luleå spelare och sen dog han. Sen vet jag inte om domaren tog för diving eller om han tog för att han körde in i benen på motståndaren… Dock så trillade Thörnberg ( väldigt lätt dessutom) och luleåspelaren stog upp… Så misstänker att de var en divingutvisning. Som skulle ha verkställts om Luleå ej hunnit göra mål… Fruktansvärt onödigt av en så rutinerad spelare som Thörnberg i vilket fall…