Omgång 50: HV71 - Luleå HF

Tack Linus

Rent skottmässigt ser de rätt så illa ut men i ärlighetens namn så har Luleå en hel del gratisskott.
Lyfter allt på mål och sätter tryck, inte så att alla skotten hotar Linus på ngt sätt.

Försiktigt optimistisk.

Haha! Tedenby tycker det är en okej period av HV?! Han måste vara den enda som tycker det…

Första perioden:

  • Söderström, ser stabil ut
  • tedenby, pigg
  • inget insläppt i bp
  • pp som vanligt
  • passitiviteten i försvarsspelet/egen zon
  • figren som vanligt

Hade PW stått i mål ikväll så hade det stått 0-5 efter 20 minuter.
Segt och förvirrat uppträdande av nästan alla HV-spelare.

Bland de sämre första perioder på hemmaplan.

Nä de är dags för Thörnberg att vakna nu, det är inte okej att sova mer.

Tedenby det ser okej ut? VA FAAAAN DU SKALL SKRIKA DETTA SER RENT ÅT HELVETE.
Bli totalt utspelade och tycker spelet är okej, fy skäms

Inte okej…

Med tanke på Luleås press får man ju vara nöjd med 0-0. Luleå kan ju omöjligt skjuta 60 skott på en hel match så jag räknar med att HV kommer upp nu till andra.

Tack Linus. Kul att äntligen ha två målvakter som kliver fram när vi behöver dem som mest.

Tedenby säger att det är en OK period!
OK? De är ju tillbakapressade mestadels hela perioden! 5-21 i skott!

Sen har vi vårt bländande PP. Varför inte testa några andra gubbar? De har haft över 50omg på sig men ser ingen bättring överhuvudtaget.
Sysslar väl inte med någon välgörenhet utan levererar man inte så ska man inte få chans på chans.

Ne stäppa upp nu HV71!

HV71 gör en helt bedrövlig period och försvarspelet är under all kritik. Ser extremt virrigt ut och vi kan tacka Linus för 0-0.
Zanetti är totalt vilse idag känns inte alls bra.
Hoppas på rejäl bättring i 2a perioden.

Du som svänger dig med ord som nätmobbning. Vad har du egentligen emot Thörnberg?

Bästa poängplockare för två säsonger sen, bästa målskytt ifjol.

I år är en tredje bästa målskytt och sexa i interna poängligan.

Vad förväntar du dig av honom? Att han ska spela som 2010. Minns du att han spelade med Davidsson och Vouitlainen då? Inser du att han i dag är åtta år äldre och spelar med Sundh och Wärn?

Det är rätt fantastiskt ändå att HV på 49, snart 50 omgångar, inte insett att deras spelidé avseende spelet i egen zon inte fungerar… Flera gånger har man chansen att ta sig ur pressen med enkla utlägg, men nej. Flera gånger ska man åka sig ur egen zon i slow motion för att bli upphunna av motståndarforwards som bara klubbhakar, tar pucken och vänder in i zon igen med hela HV på mellis. Sen markerar man som vanligt otroligt dåligt framför eget mål. Flera gånger står Luleåspelare fria framför mål med båda HVs backar ute i samma hörn för att överbelasta. En snabb puck in framför mål och skott. Linus helt ensam.

Det ser inte alls bra ut, som sagt. Men det kan ju samtidigt bara bli bättre i andra!

Kom igen, HV!

Är iallafall inte lika hatisk som du är mot PW

Han va poängbäst för 2 årssedan och bästa målskytt förra året? Det räddar han inte denna säsong. Och han spelar med Wärn och Sundh av en anledning för har inte presterar som en toppforward.

Nej jag förväntar mig inte han skall vara poängsprutan eller så men tycker han skall vara mer delaktig i spelet, han syns ju inte alls längre. Han skall vara mer närvarande i spelet och det är han inte idag. Han måste stäppa upp och att säga att det är dags att vakna ser jag inte som nätmobbing. Och dina attackaer mot PW är bra mycke grövre än mina mot Thörnberg då jag bara anse han bode vakna och vara mer delaktig i spelet. Mer fysisk, åka mer skridskor, vinna puckar det kräver jag av Thörnberg inte en 70 p spelare

Special teams vad säger man? Boxen är ruggigt stillastående Det funkar inte måste vara lite aggressivare.

Arogoo: är du go? Grövre? Attacker? Kom in i matchen.

Men fint att du utvecklade dina tankar kring Thörnberg. Har mest varit “vakna” och “han är slut” från din sida den senaste tiden.

Kört crosstrainer och samtidigt avreagerat mig en del i 20 min. Men som några skrivit hur spelar eller spelar inte Figren hockey? 4 missar i eget försvar samt en div 3 dribbling på offensiv blå. Läktarn har andra provat på och det borde även han.
Räddningen är Söderström, gigantisk, annars hade det vart 3 mål minst i baken. Men han kan inte rädda allt.

Teden vass idag tackar för det.

JAAAAAAAAAAAA!

Jaaaaaaaaa

Tedenfjuuuuuuuuuutt

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :smiley: :smiley: