Omgång 51: HV71 - Luleå HF

Dum som jag så lät jag Tvn stå på, Holmström måste vara den sämste liraren som burit en Hv-tröja

Samma här snart iallafall Dessa onödiga utvisningar kostar på :imp: :imp: :imp:

det är som en massiv kökrock, det går inte att titta bort…

Vi får sätta vårt hopp till Åhman eller junior keeper i kvalet. Hvs enda lilla hopp som finns kvar!

Jag kommer bli glad om HV gör mål idag…eller iaf skapar en målchans…eller…bara släpper in 5 puckar till.

Varför i HELVETE förlängde Hult med Markus Svensson :question: :question: :question: :question:

det är i detta läge man skall ta så mycket burskydd man bara kan, ta bort så mycket tid som möjligt från puckinnehav i luleå.

Oj, vad många det är i Hv som alibi-lirar.
Verkligen inte konstigt att det inte händer något.

Vi är det laget som förtjänar att åka ut. Säga vad man vill om det men det är inte rättvist att något annat lag åker ner.

Hejdå SHL, vi ses kanske om några år.

Nu lirade man hockey en stund…

Man kan leka sig igång till kvalet…

Hitta glädjen…

Det är ändå förvånande att absolut ingenting och intet funkar. Såg ut som man tänkte spela 0-0 idag och verkligen göra jobbet defensivt för att bygga därifrån. Det är ju en beprövad och hyggligt lyckosam strategi i en play-off serie. Kanske lite som MIF gjorde för någon månad sedan? Den tanken kan jag köpa men vad händer? I den ambitionen blev det direkt två utvisningar och mål i baken. Inte ens supertight och strikt försvar verkar funka. Vad finns det då kvar att göra? Fan vet.

48 poäng på 50 matcher…, 51 snart, ja, då har man INGET i Shl att göra.

Spelet ser faktiskt lite bättre ut än senast tycker jag.
Men man lämnar ju mittzon helt öppen.
Försvarsspelet är inte bra…

För att inte tala om att HV nu INTE GJORT MÅL PÅ TRE TIMMAR :exclamation:(Speltid)

Helt okej i 5 mot 5? Ja, ni blixtrar ju som tomtebloss, Önerud ljuger lite, fyyyy.

Fantastiskt att Hult tror en observatör ska lösa skiten.
Önerud påstår att det är helt OK vissa stunder.

Han passade inte in i Hult modellen, han vann matcher…Hittar faktiskt ingen annan anledning?

I vilket fall är det Tjänstefel DeLux :exclamation:

Du menar att vi idag spelar bättre än när vi fick så hårt med smisk av Oskarshamn så att jag fick en röd stjärt borta i asien?

Det är att lägga ribban högt att vara bättre än i en 7-0 förlust mot Oskarshamn. :laughing:

Okejdå. 0-0 i 5 mot 5.
Kanske den mest produktiva tanke jag hört av HV-spelare säga i en intervju på länge? Har Önerud insett något nu? Kan han få alla i laget att spela för det så kanske det finns ett sletet, halvt avtuggat halmstrå att greppa?