Omgång 52: HV71 - Linköping HC

[size=150]HV71 - Linköping HC[/size]

HV71 möter LHC på hemmaplan på lördagseftermiddagen
i en betydelselös match innan kvalet mot Brynäs.

[size=150]FORZA HÅÅVEEBLÅÅ!![/size]

Sällan jag brytt mig så lite om en match mot LHC. Vi kan få däng med 36-0 det rör mig inte ens. Vila viktiga spelare nu, se till att ingen blir skadad eller får nån korkad avstängning så är jag nöjd. Det enda den här matchen handlar om är att få igång laget inför mötena med Brynäs.

Jag tänker tvärt om. Riktigt viktig match där vi kan smörja in lite självförtroende i spelarna. Tycker dom ska gå all in och spela som om det vore game seven.

Idag blir det ingen hockeymatch visuellt för mig. En helt meningslös match, oavsett om vi vinner med 39-0 eller blir förnedrade.

Istället blir det att kolla på hockeyns storebror, sett till fröjd för ögat, stil, fart och elegans: SM-finalen i Bandy. Här slipper man se orörliga skridskosvaga brunkare som står och vevar med klubbor i en gröt i ett sarghörn, den enskilt mest pinsamma egenskapen för sporten hockey.

… åså kommer de självmålsbevingade kommentarerna om “hö-hö, man ser ju inte bollen” om 5, 4 , 3, … :wink:

Hur kan man tycka att denna match är betydelselös? Vi har 11 raka torsk. ELVA!

Vi lär behöva vinna denna match för att överhuvudtaget ha nån som helst chans i kvalet.

Hade nog gärna sett Martinsson vilat idag :neutral_face:
Brynäs väljer att vila några spelare idag som Rödin, Scott, Bertilsson.

Gunnar i mål. Verkar bli förstavalet i kvalet?

Oavsett tycker jag hela målvaktsfrågan hanterats uselt av Lillis och William Rahm. Först vinner man med Gunnar. Sen byter man helt utan ledning till Hugo som man kör in i kaklet trots 9 raka förluster. Hugo var tydligt deras förstaval som man spelade in absurdum, men nu verkar man alltså ändra sig i sista sekund när kvalet redan är ett faktum.

Jaja. Jag har ju förespråkat Gunnar en längre tid så bara hoppas han och laget får ett bra genrep. Tycker fortfarande den vinnande målvakten ska stå. Att han dessutom har rutin talar ju även det för hans sak

Retar mig lite på att man benämner kvalet som ”det som komma skall”…
Kvalet heter det!
Vore bra om man kallar spade för en spade. :imp:

Frågan är om vi verkligen är redo?

Wedin är iaf redo, undrar om resten av HV är det?

skit, brynäs gjorde precis 1-0

jag blir alltid gladare i livet när svampen gör mål.

vi är på väg mot 39-0

Blir nog underkänt

Varför ringa?

fy fan vilken jävla skandal.

Det måste vara första gången som laget med bäst statistik i PP kommer sist.

Hur kan man döma bort ett av världshistoriens solklaraste mål?
Den domaren borde få 3-4 matchers avstängning och avdragen lön.

Horribelt :imp:

Undrar hur man väljer att lyckas förlora idag då? Vad tror ni?

Jag är på landet och kan inte se matchen. Ser det skapligt ut eller?