Omgång 52: IK Oskarshamn - HV71

Haha ja, samma här. Snacka om att den säsongen har förstört ens psyke.

Fan fick dålig magkänsla igen….

Ägnar en tanke åt att detta är sista matchen för många spelare. För en del kanske den sista i karriären. Tänker främst på Önerud och Torp, det kan nog var det sista man ser av dessa två “mini-legender”.

3 gillningar

Fattar inte varför jag är så nervös. Det ska ju vara “klart”.

Så länge det inte är klart så är jag sjukt nervös. Vet att jag skrev om det var i matchen mot Skellefteå borta att jag ställde in migf på kval för då var mitt hopp ute.

Sen hände ngt. Vi var helt plötsligt med igen och fan blev man inte ännu mer oroad då vi närmade oss Brynäs och till slut gick förbi. Helt plötsligt hade man hopp igen. Detta trodde jag skulle grusas i slutet och så hade man kört slut på sig i jakten på att slippa kvala.

Matchen idag är således viktig. Inte kanske för andra men för Hv som för förening. Man vill inte höra att det var enbart på målskillnaden som gjorde att man gick vidare och vinner vi idag och LHC torskar så går vi om dom med.

Jag pallar inte en sån jävla ångestmatch igen

1 gillning

Ikväll kommer jag sätta mig framför TV´n utan ångest precis som Diabolics skriver i ingressen. Jag är ledig från jobbet imorgon så kommer ha riktig festkväll och drömma mig bort mot premiären i SHL på min sedvanliga plats i HG någon gång i september. Är så lycklig över dessa känslor att jag nästan börjar gråta.

6 gillningar

Ikväll blir det pizza och en stor, kall öl och bara njuta av matchen. Det vore gott om vi kunde sluta före Silverköping i tabellen. Tror ni man låter Gunnar stå idag?

3 gillningar

Nubben kommer iaf kunna torka sina SÅS-tårar men ett färskt SHL-kontrakt ikväll :rofl:

Vad tror ni om att satsa på HV-seger (2:a) ikväll ?

Det känns lite som alla nerver kommer att lossna nu och man kan spela ut fullständigt .

Jag tror på HV-seger med minst 2 mål !

Om inte LeJaques utjämningsteori säger emot det förstås !! :slight_smile:

1 gillning

Detta ska vara sista matchen så absolut ska vi mönstra det bästa laget vi har att tillgå ikväll.
Om Ortio känner att han vill och orkar spela så ska han självklart stå.

2 gillningar

Bara hoppas att det blir en lugn match.
Mitt psyke orkar inte mera dramatik nu på bra länge.

1 gillning

Även om Hv förlorar med 7-0 så måste Brynäs vinna med 9-0. Fattar inte varför det finns oro

2 gillningar

Har aldrig varit mer säker på vinst på hela säsongen

1 gillning

Man vill väl vinna ikväll? Då förutsätter jag man ställer bästa laget på isen och inte delar ut speltid till höger och vänster bara för att.

Att Brynäs skulle sopa banan av Lakers som vid vinst vinner serien finns inte på kartan. Jag tror båda matcherna bli jämna och att Småland tar hem seriesegern.

Håller med - chans att slå Linköping måste vara motiverande!

2 gillningar

Då blir det lika. Vad går man efter om målskillnaden är samma??
Gjorda mål??

Det stämmer

Haha. Jag skulle, om jag nu spelade (det gör jag inte), halvgardera mig och köra 1X utifrån “syyyystemet”. Men med tanke på att HV har väldigt lite att spela om och att Oskarshamn har allt att spela om så känns ju en etta rätt given? Men det är klart. HV har överraskat och chockat hela hockeyverige så varför sluta nu?

Det blev helgardering som svar där ser jag nu :rofl:

1 gillning

Den enda pyttelilla oro jag har är att HV bara ställer ut skridskorna (vilket jag inte tror att de kommer att göra) och Oskarshamn drar iväg med en tidig 3-0-ledning, lite som Brynäs gjorde.

Ser gärna att man är “med i matchen” fram till sista åtminstone.

Annars en väldigt speciell match. Kan inte minnas senast jag kände en sådan glädje inför en match. Man är liksom inte nervös, till skillnad från en slutspelsmatch eller kvalmatch, eller för den delen en grundseriematch som faktiskt betyder någonting.

Säg att Oskarshamn nu tar en ledning med 3-0. Man kommer ju jubla högt bara HV gör mål liksom. Märkligt, men skönt.

Får PTSD bara av att du nämner 3 - 0 tidigt, jag trodde där och då när man satt och lyssnade på brynäsarna bakom ryggen att det skulle rinna iväg och att vi inte skulle ha någon målskillnad kvar att gå på.

SÅ glad att vi plockade ett par mål extra sist och att brynäs torskade stort mot Timrå.

3 gillningar