Omgång 52: Linköpings HC - HV71

faann…

Jag spyr! Fy fan för de svenska domarna som alltid dömer för hemma laget!
Hv åker ut när Linköping jag 6spelare på isen o för minsta hakning medans hemma laget kan göra vad fan som helst!
Helvete!!!

KUK! 2-1

Dessa onödiga utvisningar…

Och där blev det 2-1 till LHC i PP. Vi får ett gratismål när LHC går bort sig men annars har vi inte skapat ett skit i första.
Skärpning nu för helvete!
Fast å andra sidan, vem hade väntat sig att HV skulle spela bra två matcher i rad?

HV ser ut att ha koll på sina motspelare.

KÄMPA HÅVE!!!

Vilken spelare han är! Till skillnad från de flesta andra forwards i HV så orkar han ju jobba defensivt också

Nu är det fan dax att Hv anfaller med 5 o försvarar med 5! Kommer ju 1 o 1 hela tiden va fan är Hv idag??? Eller denna säsong!??

Måste ju kunna spela bra 2 matcher på raken någon gång!!! Usch vad jag blir skitnödig på detta lag!!!
Dax att sluta larva!

Typisk 2-1 match. Tänk tänk tänk om domarhelvetet kostar HV en plats i SHL via sitt agerande att låta LHC spela med 6 man å ta en utvisning på HV spelare.
På det sättet vi lirar nu kan jag inte se vilken match som ska ge oss de sista 2 poängen vi behöver för att undvika ks.

Saik gör processen kort mot Leksand. 4-0 efter 20 min.

Ja, visst är det så.
Var det inte igår HV åkte ut på en högst tveksam 6-man? Det är så jävla uselt att då missa denna.

Ser inget bra ut i matchen. Detta lag vill vi inte möta i play-in.
Ryck upp er HV. Matchen har börjat.
Kom igen!!

ut och spela hårt nu i andra, Måste spela fysiskt om vi ska vinna mot LHC. Snabba fötter hårt och rejält. Fyll på med folk framför mål.

Seriöst?

du kan väll inte säga att domaren kostar oss en plats i shl…de e väll ändå vi själva som satt oss i denna sitsen i föregående 51 omg??

Nu fan gäller det att vi kör ett bättre anfallspel, enmansanfall i diverse strö chanser räcker inte långt. Sen måste vi bli tuffare i defensiven, att bara vifta med klubborna räcker inte, måste vara mer fysiska.

Japp!
Och ta vara på de PP som ges. Ett ypperligt tillfälle att utjämna nu direkt i andra.

Sjukt dåligt PP även om vi hade pucken i 2 min, långsamt och dålig skymning.

Vi gör en bra match i går och en dålig i dag. Mönster känns igen tyvärr :frowning:

Och där tar vi en utvisning till. Bara för LHC att promenera in pucken i mål nu då.