Fin skalp Bra för självförtroendet och det blir Örebro vilket ärligt talat känns som fullt möjligt att besegra. Hade det blivit Dif så hade det nog varit kört.
Thörnberg så pigg ut idag helt plötsligt. Annars var det för att vara ärlig nästan helt och hållet Ersbergs förtjänst. 5 feta laxmackor till honom
Gud så jävla skön seger. Ersberg kanon, Ted kanon och 3e kedjan kanon. Älskar att vi kröp förbi Brynäs, nu blickar vi bara framåt, Örebro känns inte alls övermänskliga!!
Reflektion efter gårdagens match: Några saker jag tyckte mig se är otroligt viktigt och positivt. Brithén hade både fart, kämpaglöd och smartness. Han kan vara påväg upp i form äntligen. Om så vore så kan det ju betraktas som ett nyförvärv till slutspelet. Dessutom tyckte jag att Christensen äntligen hittat en växel till. Högsta fart på skridskorna hittils i år tror jag. Också viktigt. Nu, kanske, HV kan få till en kollektiv formtopp och få saker på plats. Det vore ju förjäkla härligt efter den säsong vi sett. Som ni vet gäller det ju att vinna sista matchen . Kanske också första matchen som Ersberg visar sin kapacitet… Två målisar i form är aldrig fel i slutet på en säsong.
Kanske kan HV bli det där laget som överraskar?
Banna på du bara om man inte håller med sig. Visst 40% var kanske o ta i men visst hv krigade på bra men om matchen gällde nått för ZAIK så skulle det sätt annorlunda ut. ZAIK gick inte för fullt. Aja är väll den mest hatade personen här så… Om ni hatar mig så mycket så banna på ni
Lite humor att man alltid måste hitta något negativt. HV vinner på bortaplan mot seriesegrarna, detta efter 4 raka förluster. Skiter fullständigt om Skellefteå gick på “40 %”. Tror ni inte att de ville förlora sista hemmamatchen innan slutspelet började? HV gjorde helt enkelt en bra match i period 1 och 2. Period 3 ägde Skellefteå totalt och det fick de vill göra pga att HV ville hålla ledningen och sjönk ner i banan rejält.
Kan inte vara kul att hålla(?) på ett lag man inte unnar en seger, utan man måste berätta att de vinna pga motståndarna inte “ville” vinna.
Det är väl inte första gången som HV gör en bra match och vissa kommer ut och ska påpeka att motståndarna minsann inte går för fullt? Om någon på fullaste allvar tror att SAIK har vunnit grundserien 4 år i rad för att dom kopplar på och av lite som dom vill, så låt dessa personer tro det. För mig är det iaf uppenbart att SAIK är ett lag som alltid spelar för att vinna.
Skellefteå spelade inte sämre än vad jag sett dem hittills i år (dock typ 10 matcher bara), bara annorlunda.
De hade ett bättre försvar än vad jag sett tidigare. Det brukar inte vara deras grej liksom.
Sedan störde HV dem perfekt i uppspelen med att vara tätt på och de börjar alltid göra felpass om inte allt går enligt deras “gameplan”.
Sen är det väl självklart att de ville vinna. HV är en möjlig kvartsfinalmotståndare och 4-0 i matcher ger ett stort psykologiskt övertag som de just tappade.
5+ Erik Ersberg. Motade 38 skott och gjorde många kvalificerade räddningar. 4+ Emil Johansson. Gjorde sitt andra SHL-mål och spelade stabilt både framåt och bakåt. 3+ Simon Önerud. Nätade igen. Hv:s måltjuv gjorde sitt 17:e mål för säsongen och är ett offensivt hot. 2+ Lawrence Pilut. Spelade mest av alla HV-lirarna och gjorde ett bra jobb. Han är bra med framåt och spelade enkelt i försvarsspelet. 1+ Kristofer Berglund. Gjorde inga misstag och spelar hela tiden säkert och stabilt i defensiven.