Omgång 53: Växjö Lakers HC - HV71

[list]OMGÅNG 53 | Vida Arena | Torsdag | 2013-02-28 | 19:00 | | webbradio[/list:u]

- Tidigare möten:

• Omgång 09: Växjö Lakers - HV71 1 - 4 V

• Omgång 19: HV71 - Växjö Lakers 3 - 4 (PS) F

• Omgång 29: Växjö Lakers - HV71 3 - 0 F

• Omgång 35: HV71 - Växjö Lakers 2 - 0 V

• 2:a (99p)

• Senast: HV 71 - Brynäs IF 4 - 3 (OT) V

• Bästa Poängplockare: #9 Jason Krog: (17+25) 45p

• Bästa Målskytt: #18 Jesper Fasth: 18 mål

• PP: 14,45% | BP: 85,87%

• GM: 150 | IM: 117 | +33

• 10:a (57p)

• Senast: AIK - Växjö Lakers 4 - 1 F

• Bästa Poängplockare: #71 Tomi Kallio (12+17) 29p

• Bästa Målskytt: #40 Dennis Rasmussen: 15 mål

• PP: 11,52% | BP: 79,01%

• GM: 95 | IM: 126 | -31

Det hade varit förbannat gött och trycka dit Växjö med en fem, sex mål i morgon. Fast Hv brukar ju ha svårt mot lag som ställer fem man i mittzon och väntar på misstag. Tror det kommer bli en tät match som säkert avgörs i tredje eller sudden.

Ska gå på denna live i min hemstad…Får hoppas på ett roligare slut nu. Tuff och tät match blir det som vanligt.

Var där förra mötet i Vida Arena då vi loosade med 3-0, nu när jag inte kommer vara där …så vinner vi :wink:

“– Det blir ännu en bortamatch mot ett lag som är i desperat behov av poäng, som spelar för sitt liv kan man säga. Det brukar inte bli så bra hockeymatcher mot just Växjö, för de täpper till en hel del så vi åker ner imorgon och är nöjda med det lilla. Vi ska göra allt vi kan för att ta tre poäng men vi kommer inte åka ner och skölja över dem, för det gör man inte mot lag som spelar som de gör, menar Dahlén.”

räkna med att det blir målsnålt, i samma artikel nämner Dahlén något som kan förklara det “mediokra” spelet som har varit ett par matcher nu

Va? Vilken artikel, vad sa han, var?

På HV:s hemsida, en artikel inför matchen mot Växjö. Han sa att de vill komma så högt i tabellen som möjligt men de vill inte slita för hårt på nyckelspelarna

cachen sabbar allt… ingen uppdatering… är det så för er med? Förutom forumet då som verkar jobba i en egen del av universum med helt andra lagar för tiden.

Jo det måste vara därför. :wink: Jag var också där vilket slutade med att jag lämnade skrikandes 3 minuter innan, halva växjö måste hört mig.
Det blir lite överdrivet ibland men man är inte perfekt…

Blir nog en jäkla tuff match ikväll då båda lagen och framförallt Växjö har mycket att spela för.
Timrå och HV vinst ikväll så blir det duktigt skitnödigt i Växjö och tror faktiskt redan nu att Timrå
byter plats med Växjö.

Någon som har en länk till lakejernas forum?

lakerslakejer.se/phpBB3/view … 88dab7a3e5

Nja…att Timrå skulle vinna över Färjestad har jag svårt att tro även om de har hemmaplan ikväll

Kan Timrå ta tre poäng borta mot LHC kan de ta tre poäng mot FBK, tufft men inte omöjligt

jnytt.se/nyhet/53422/flera-s … ta-chansen

Sandberg är redo för kvällens drabbning

Korrigerat nu då även Swehockey ändrat…

4th Line
97. Ledin, Per
17. Sandberg, Filip
16. Kristiansen, Tommy

3rd Line
13. Sundh, Oscar
18. Fasth, Jesper
79. Lindström, Johan
44. Engsund, Oscar
5. Luoma, Mikko

2nd Line
76. Davidsson, Johan
9. Krog, Jason
8. Rakhshani, Rhett
26. Spang, Daniel
46. Trygg, Mats

1st Line
72. Carlsson, Patrik
71. Karlsson, William
4. Nilson, Marcus
25. Karlsson, Mattias
33. Fälth, Elias

Goalies
30. Kokman, Viktor
37. Gunnarsson, Jonas

Extra Players
20. Djerf, Rasmus (LW)
27. Petersson, Simon (LD)

Wesslau vilar? skadad? barn igen? :confused:

hans tjej har inte fött något barn än,

Pettan?

jag hade velat se Filip på likets plats. Hade varit kul att se hur han och fasth kan hitta varandra… dessutom är han värd att få mer tid än det han får i 4e.

Dyk som back??

Vadå :question:
Wesslan skadad :question: :question: