Absolut, visst är det så. Men som några redan har sagt, så kanske Växjö och Rögle inte är det mest motivationshöjande motståndet i nuläget. Visst en 2:a plats står på spel, men jag själv hade hellre offrat en framtand mot en eventuell guldkonkurent än ett redan avhängt lallar lag.
Jag kan inte bortse från vilken underbar möjlighet matchen mot Luleå är. Nu har HV chansen att visa var skåpet ska stå och säkra 2:a platsen. En perfekt värdemätare inför det som stundar! Känslan är att det kommer gå hett till på tisdag.
Svar nej men däremot nästnästa vecka
Lag 1 och 2 spelar kvartsfinal 1:1 hemma tisdag den 12 mars.
Lag 3 och 4 spelar kvartsfinal 1:2 hemma onsdag den 13 mars.
Hade Hv spelat hockey i torsdags, så hade vi haft en poäng till, och blivit 2a, nu sett till spelet kommer vi få storstryk på tisdag, samtidigt som Fbk lär manöverera ut Rögle, då får vi en otroligt tuff kvartsfinal, som mkt väl kan sluta i moll. Det finns en del här som menar på att Hv kommer börja tagga upp ordentligt när slutspelet börjar, men tendensen just nu är faktiskt att kurvan är på väg neråt. Jag är väldigt orolig för Hv:s spel, hoppas de motbevisar mig på tisdag, då de återigen har allt i egna händer.
Hur det än går oavsett om vi blir tvåa,trea, eller fyra kommer du för alltid att vara min favorit HV supporter! Hade HV haft 53 raka segrar inför match 54 så hade du ändå haft invändningar på det senaste PP:et då det inte gav något mål. Underbart!
Hv gör en klart bättre match än i torsdags men långt ifrån bra. Nästan så att seriens sämsta lag rögle var bättre än hv idag . Sjukt otur med 2 poäng till fbk och 1poäng till Luleå. De var de ändå som inte fick hända. Allannat hade hv sämst kom 3a. Nu blir man 4a om man inte tar poäng på tisdag. Hv blir alltså 2a eller 4a. 3a kan vi inte bli längre om inte Rögle tar poäng av fbk