Omgång 55: Luleå HF - HV71


[list]OMGÅNG 55 | Coop Arena | Tisdag | 2013-03-05 | 19:00 | | webbradio[/list:u]

- Tidigare möten:

  • Omgång 11: Luleå HF - HV 71: 2 - 1 OT F

  • Omgång 16: HV 71 - Luleå HF: 0 - 2 F

  • Omgång 27: Luleå HF - HV 71: 6 - 0 F

  • Omgång 42: HV 71 - Luleå HF: 4 - 1 V

  • 2:a (102p)

  • Senast: HV71 - Rögle BK 3 - 1 V

  • Bästa Poängplockare: #9 Jason Krog: (17+ 25) 42p

  • Bästa Målskytt: #18 Jesper Fasth , #4 Marcus Nilsson: 18 mål

  • PP: 14,53% | BP: 85,71 %

  • GM/IM: 154 - 122 (+32)

  • Oscar Fantenberg, Jesper Williamsson (långtidsskadade) Mikko Luoma, Anton Bengtsson, Johan Johnsson, Andreas Jämtin

  • Gustaf Wesslau, Daniel Fernholm och Patrik Carlsson är tillbaka, Niclas Edman från Troja går in som extra back.

  • 4:a (99p)

  • Senast: Luleå Hockey - Färjestad BK 3 - 4 PS F

  • Bästa Poängplockare: #16 Niklas Olausson (11+23) 34p

  • Bästa Målskytt: 20 Joonas Vihko: 15 mål

  • PP: 14,88% | BP: 83,83 %

  • GM/IM: 143 - 101 (+42)

  • Lukas Kilström, Linus Klasen, Chris Abbott, Jan Sandström, Anton Hedman, Cam Abbott, Daniel Gunnarsson

  • [i]Notera!

  • HV71 behöver ta minst 1p för att bli 2:a i tabellen, vid 0p tagna så blir vi 3:a ev. 4:a

  • Slutspelsvalet sker direkt efter avslutad omgång 55.[/i]


Tippa matchen i tråden → Här tippar vi HVs matcher

Någon som vet status på Jämtin, kommer han vara borta någon kvartsfinal med?

enligt J-nytt säger Dahlén att man inte vet om han är tillbaka till kvartsfinalsstarten, verkar vara allvarlig skada

Väldigt tungt nu när Jämtin verkar vara allvarligt skadad, han var en av dem som jag såg kunde vända denna tråkiga mentalitet tränd som befinner sig i HV just nu

Vi får se, det som är viktigt är att LAGET presterar, inte individuella spelare. Något folk verkar glömma, klagas hit och dit på enskilda spelare i en av de största lagsporterna.

Tror vi har bra chans mot Luleå, det är i sånna här matcher HV brukar kunna bevisa att dem är att räknar med, den mesta statistiken talar för Luleå och just därför känns det som HV har en bra chans att vinna. Dock vet man inte med HV nuförtiden.

Det här scenariot påminner en hel del om sista omgången 09/10 då vi mötte LHC borta, om de vann vid full tid skulle de sno 1:a platsen av oss, vi vann med 4-3 efter förlängning, Melin avgjorde då

Luleå borta i en avgörande match. Kan det bli tuffare motstånd för HV? Nej! HV har haft j-vligt svårt i Coop Arena men det är på tiden att visa vart skåpet ska stå och visa att man är bäst när det gäller. Tror och hoppas på vinst, luleå kommer inte ge HV71 många målchanser så nu hoppas vi på en mördande bra effektivitet i alla spelformer annars kan man glömma 3 poäng där uppe.

Viktigt att Wesslau gör en bra match så han kommer in i flåset direkt och kan storspela i slutspelet likt början på säsongen! :smiley:

Jag tror på en vinst till HV71 med 2-3! 1 poäng räcker kom igen nu!

Ska bli intressant å se 21 årige Edman, han beskrivs ju sig själv som “en stor, defensiv back som gillar att smälla på och spela enkelt”.
Hade ju personligen hellre sett en mer spelskickligare back vilket vi saknar i laget men som ersättare till Luoma lär han nog klara sig bra och kanske en bra fysisk back att ha inför kommande slutspelet.

Vad jag har hört så kommer Lule pga skador/sjukdom ställa upp med sju juniorer. Det tillsammans med att hv får tillbaka ett par viktiga spelare gör att det knappast är en omöjlig uppgift att plocka en poäng.

överstyv helgardering :wink:

Själv tror jag på vinst. Jag tror att tjurskallarna (Pettan, Marcus mfl.) kommer väl till pass nu. Dessutom tror jag inte Uffe kommer “deffa” laget lika hårt i denna sista match innan slutspelet startar. Jag tror han förstår vikten av att ha en bra känsla under sista vilo(?)-veckan.

“Nöjd med minsta lilla” säger Dahlén i intervjun inför matchen, precis det han sa mot Växjö :confused:

Kan man inte köpa enstaka matcher via C+ fortfarande? Eller är det bara jag som inte kan navigera mig på deras hemsida?

jodå, logga in på csports.se och klicka på luleå-Hv71 å välj matchbiljett.

Ja, den sidan såg ju mer relevant ut än cmore.se, tack.
Edit: Haha, 159kr för något som fungerar halvdant? Nej tack, då blir det webbradion ändå då. Får se till att hoppa på spelbolagens kampanjer till nästa säsong.
399kr för en månad, dvs nästan hela slutspelet var lite mer lockande dock, får se framöver.

tänk på att pengarna går till tv4-gruppen.

Har haft Csports hela säsongen, ser fram emot semifinalerna om vi går dit och jag kan avsluta detta vidriga samarbete. Fungerat bra det sista, men är allt för många dippar för att man skall vara nöjd.

Tuff match ikväll. Luleå verkar dock ha mer problem än oss med sitt manskap och ska tydligen ställa upp med stort antal juniorer, får hoppas det talar för oss samtidigt som vi får tillbaka tre tunga pjäser.

Och 20 millar går till HV… En av anledningarna till att jag är emot piratande av matcher då klubbarna får mycket pengar för tv-avtalen.

Det här ska HV vinna. Man ska vara högmotiverade, får tillbaka ett par-tre spelare samtidigt som Luleå saknar Bröderna Abbot, Klasen, Kilström, Gunnarsson, Hedman och Sandström. Man ställer dessutom över Rautio, som jag tycker är jämnare än Johan Gustafsson.

Detta bör ge oss följande kvartsfinaler:

Skellefteå - Brynäs
HV71 - Frölunda
Färjestad - Modo
Luleå - Linköping

Skulle tro att HV resonerar i den ordningen också. Helst Brynäs, sedan Frölunda, Modo och Linköping allra minst.

Håller med dig helt. MEN Skellefteå har massa raka vinster mot Modo, de har sämst statistik mot Brynäs av alla lag de har att välja på. Blir vi tvåa får vi välja brynäs om SAIK väljer Modo, annars frölunda. kan ju tänkas att SAIK plockar Frölunda med kanske då får vi ju ta Brynäs. Blir vi fyra får vi väl LHC.

Kan vi alla enas om att vi spelar den sista matchen först och funderar på kvartsfinalmotståndare sedan när vi vet våran slutplacering? :wink: