Omgång 6: HV71 - Djurgårdens IF

Spontant känns det som att du enbart försöker trolla detta forum. Om du inte skärper till dig och lär dig uttrycka dig på ett icke-konfrontativt sätt så blir det skamvrån för dig.

Thuresson får inte missa öppet mål. Alldeles för slött och dåligt. Tur vi ha Önerud.
PP är dock under all kritik. Fruktansvärt lamt, tamt och långsamt.

Räcker inte med att göra 1, 2 bra matcher, som ni verkar tro. Bara för att det blir mål betyder det inte per automatik att HV71 är bäst i Sverige.

Vidhåller att HV71 är ett lag i kris och sämst i hela SHL för tillfället.

Nära, synd.

Dom vänder fort och är riktigt giftiga.

fan. det räcker med aningen stillastående, dif är vassa. De har inte haft mycket till spel.

Fan va orättvist :smiling_imp:

Vems spelare var det som lyckades klappa in kvitteringen där framför mål?

Bra spel av HV. Synd att dif har röfv-röta.

Nu ett riktigt PP-mål tack.

Konkurrens är bra. Förutsatt man lirar de bästa spelarna…

Så oerhört frustrerande att se Ytterells väldigt givmilda markeringsspel match efter match.

Ursäkta? Jag har väl rätt att skriva vad jag tycker och tänker utan att behöva bli hotad med “skamvrån” (tolkar det som avstängning).
Jag ser inte nånstans vart i mitt inlägg jag bryter mot reglerna. Om jag nu gör det, tala i så fall om vart nånstans, och länka till den paragrafen. Tror inte det är ok nånstans att som modetator kasta ur sig massa hot till oss medlemmar utan nån som helst substans. Det är en en sak om du tycker mina inlägg inte faller dig i smaken personligen. Men du får nog tänka lite globalare när det kommer till ett forum. Bättre kan du!

Varför spelar inte Lauridsen? Han är ju hel. Eller har jag missat något?

Annars. Kul att vi har två bra målvakter. PP ser bättre ut med Nisse. HV vann perioden på poäng.

Måste ju snart lossna för killar som Mikko Lehtonen och Markus Ljungh. Skärpan i avsluten har varit ett problem inledningsvis.

Bra lir av gubbarna ikväll, lite bättre utdelningen hade man önskat dock efter första perren, 2-0 till oss hade känts mer rimligt än 1-1.

Lehtonen skulle tryckt upp den i krysset ur det kalasläget han fick i slottet.

Ja de undar jag med, Trodde Markus Lauridsen var återställd, varför går Ytterell före en back som har 5st VM turningar på meritlistan och som till skillnad från Ytterell är en stabil back.

Och så missade jag att Twitter värmde upp med Dicken. Igen.

Så. Jävla. Onödigt. Med tanke på fjolårets skriverier.
Dags att hitta ny klubbadress?

Och den som gjorde reklamen inför kvällens match, som ligger ute på hemsidan (banner med Twitter och Dickens nunor) kan ju läsa på lite. Ungefär lika ogenomtänkt som när man promotade HV mot Luleå för några år sedan med att “Sundh och Ledin är tillbaka i Kinnarps”.

Underkänt.

Han är hel, men det verkar som Ytterell går före.

svara mig på pm. k?

Ytterell är alldeles för klen på kvitteringsmålet när man ser reprisen.

Frågan är vad som gör att han går före Lauridsen?!? :confused: