Omgång 6: HV71 - Djurgårdens IF

Eller så har vi tränare som helt saknar en plan b?

HV gör mkt väldigt bra, det är bara det sista lilla…vill se desperation

patenterad andraperre i termer av resultat. dock inte apdåligt spel.

plan b på vad, vi skapar väl chanser? Hur har man en plan b för bättre utdelning? Statsen ger ju fog för optimism, med skott, skott från rätt områden etc, om jag nu tolkat flödet av info rätt.

:smiley:

Nils är pigg.

Så vansinnigt orättvist resultat.

Vi gör mycket bra denna matchen men det ville sig inte det sista lilla… Åt något av hållen. Enormt frustrerande!

Så var det väl förra året också? HV har malt på i tre år, inne på fjärde året nu, och det ser likadant ut oavsett om det går bra eller dåligt. Skulle gärna se att man kunde anpassa matchbilden, eller hitta nya sätt när det låser sig.

Stats i all ära. Men det är väl strunt samma om just den biten ser bra ut om HV inte gör mål. Då är det upp till tränaren att ha en plan b. Jag avskyr det här malandet. Det leder ingenstans just nu.

Det är också en poäng! Innan hette det tråk Luleå men det genererade ändå poäng vilket det handlar om.
Hv spelar ett tråkigt spel men ger dåligt med poäng.

Förstår inte att man som ledning kan köpa ett sånt här spel som sagt att man ska vara ett topp6 lag!
Men med sånt här spel lär vi inte ta oss till slutspel i år! Hur länge ska man få hålla på med det spel Lindbom vill ha innan något händer?
Be Davidsson ringa Per Mårts o ta in han redan ikväll för under 3 år så har Lindbom tagit guld men under dessa tre år så har vi endast under slutspelet vi vann guld spelat bra!

Förstår att det kommer komma massa glåpord mot mig nu när jag kritiserar Lidbom och HV71 spel!
Men jag känner inte igen mitt kära HV71 och vi måste agera innan vi halkar efter redan tidigt på säsongen!

Teden bra men lägger för osmarta passningar

Frippe. Jag håller med. Begränsad tränarduo i Lundh och Lindbom. Rahm vill jag inte riktigt räkna ut ännu då han på senare år gjort succé med Växjö.

Men jag ger det fyra, fem omgångar till. Om de inte fått ordning på skiten måste något dramatiskt hända.

I førsta perren læt vi pucken gøra jobbet.

I andra har vi hittills bara jagat puck.

Djurgårn har fått oss dit dom vill ha oss. Nu kan dom satsa på kontringar och stænga ner alla ytor.

Lite grann som mot Luleå. Där fick vi utdelning.

Men gör Mål då!!!

Hur då? Vi har ju inga målskyttar :laughing:

Viljan och intensiteten är det inget fel på men det blir alldeles för mycket klena avslut på tryggt avstånd från Reideborn. Känns som forwards har svårt att komma in på kassen för att ta returer och de riktigt heta målchanserna uteblir…
Kul att Nisse är tillbaka och man ser att han direkt gör skillnad trots första shl matchen.

Radiosändningen sågar Hv rätt bra att de inte har några riktiga målskyttar.
Chanser skapas men det kan inte handla om oflyt match efter match utan kvalitén saknas helt enkelt!

Inte bara vissa av oss fans som ser detta!

Ja skitskoj :laughing: :laughing: :laughing: :unamused:

Tycker vi borde kunna hitta bättre passningar i anfallzon när vi snurrar för att öppna upp till klarare målchanser, mycket skott utifrån som går rakt i magen på målvakten och som han dessutom ser hela vägen.
35 - 18 i skottavslut efter 2 perioder.