Omgång 6: HV71 - Skellefteå AIK

[size=200]HV71 - Skellefteå AIK[/size]


[size=150]HV71 vill vinna när #hylladavidsson kulminerar med tröjceremoni[/size]
Publicerad: 2014-09-26 14:33 shl.se/shl-arena/38891/pregame/

Efter en hyllad start av SHL 2014/2015 där HV71 besegrade Frölunda och Linköping har laget nu två raka förluster inför lördagens match i Kinnarps Arena. Skellefteå AIK komme rpå besök och är de regerande mästarna, men allt snack på förhand har handlat om ikonen Johan Davidsson som inför matchen hyllas genom att nummer 76 pensioneras och skickas till taket i Kinnarps Arena.

Johan Davidsson spelade 17 säsonger i HV71 och var kapten i klubben under elva raka säsonger mellan 2002-2013. Davidssons tröja nummer 76 gör nu sällskap med Stefan Livs 1, Per Gustafssons 7, Fredrik Stillmans 14 och Stefan Örnskogs nummer 15 och klubben har hela veckan uppmanat fans att twittra under #hylladavidsson för att uppmärksamma lördagens stora händelse i Kinnarps Arena.

[size=125]“Jag är stolt och väldigt hedrad”[/size]
– Jag har inte fått reda på så mycket kring vad som ska hända på lördag så det ska bli väldigt spännande. Jag vet inte vad jag ska fövänta mig, men förhoppningsvis kan jag njuta av stunden och få ett minne för livet. Jag är stolt och väldigt hedrad då jag vet att så länge HV71 och Kinnarps Arena finns kvar så kommer min tröja att vara kvar i taket även om man själv passerat vidare någon annan stans, säger en rörd och eftertänksam Davidsson till HVTV inför lördagen.

Missa inte heller att C More Hockey med start redan 10:00 sänder endast Johan Davidsson-relaterat material fram till matcherna i SHL startar på eftermiddagen.

[size=125]Regerande mästarna - en tuff uppgift[/size]
Dagens HV71 kommer från två raka förluster och hemmafansen hoppas att ceremonin för Johan Davidsson ska tända laget och vända en negativ trend. De regerande mästarna Skellefteå AIK har tre raka matcher med tre poäng inför fredagens match mot Brynäs IF.

Skellefteå AIK spelar match dagen innan mötet mot HV71, men det har visat sig inte vara en nackdel sett till den förra säsongen. Läs gärna mer om detta i Statistikbloggen under rubriken “Utfall när det ena laget spelat back-to-back”.


[size=150]Hylla Kung Davidsson Lördag kl 18:20[/size]

Mackan, Purre och Pettan spelar inte och Filip Ahl säsongsdebuterar.

Det ska göra ont att möta HV imorgon.

Ahl in i laget imorrn. Nån som vet vem som tar hans plats? Känns som en måstematch imorrn om hv ska ha chans att följa med i toppen. Efter att ha bevittnat örebro-hv på plats så känns varken backsidan och forwardsidan bra ut, speciellt med eftersom purre,Nilson och pettan är borta. Hoppas hv kan spela som mot Frölunda och köra över saik.

Man får rysningar i hela kroppen efter att ha tittat på CMore hockey o guldmatchen mot DIF! Vilket lag och vilken målvakt vi hade!

Vi är tyvärr långt ifrån den kemin o kunnande som vi hade då! 10-76-39 rullade ut alla försvar i PP!

Nu måste några killar våga bära laget framåt om vi ska kunna hedra 76 på ett schyst sätt i dagens match!

Lätt och rätt att vara nostalgisk en sådan här dag.

Jag tittade oxå på DIF-HV nyligen och man får ju onekligen känslan av att Liv var mer än bara en målvakt. Sättet han rör sig runt målet och det lugn han förmedlade är ytterst påtagligt. Sen som nämnts, kemin i 76-10-39, kanske världens genom tiderna bästa line i svensk hockey :wink:

Å pettan, vilken kyla och vilka precisa pass han gjorde längs blå på den tiden… fan pettan, kom tillbaka!!! (alternativt pension)

söker man på #76 på google får man bara skit… borde vi inte kunna tweaka google?

Med den sista OT-kommentaren så leder tanken naturligtvis direkt till att dagens match mot saik kanske oxå drabbas av OT, dvs att fokus inte riktigt är där, som efter tidigare hyllningar/minnes-events. Vissa i laget, med hv-bakgrund kanske blir lite bländade, andra som inte har den historiken kanske blir förvirrade. Jag tror kanske att detta går åt pipan, resultatmässigt. Såvida inte publiktrycket blåser rent mellan öronen på spelarna och bär fram dem till stordåd.

Självklart, så blir det. Storvinst, som alltid! Gött. Cash!

#76 Större än störst, bättre än bäst och namnet stavas KAPTEN!

Ska till Kinnarps idag och hylla vår kung! Hoppas på en härlig kväll, snälla ge oss det HV :slight_smile:

Men jag är tveksam till vinst…

Vi vet att detta laget kan. Matchen mot Frölunda och vändningen mot LHC är bevis på det. Laget själva måste tro på att de kan vinna och då tror jag att vi kan blåsa skiten ur SAIK. Visa vilka som hör hemma i Kinnarps i kväll, för #76 skull. Kommer sitta på läktaren och klappa för Davidsson och fosterland.

Forza HV!

Sitter och njuter av Cmores sändning Kanon av dom att sända detta man får rysningar i hela kroppen :smiley: :smiley:

För er som inte kan ta er till Kinnarps ikväll så rekommenderar jag att surfa in på Jnytt.se 18:00 då de sänder tröjceremonin.

Sänder Cmore det med :question:

Tror på ett mer taggat Hv71, får se om det räcker dock, hoppas Ersberg står.

Cmore bör väl sända cermonin?

Nån mer som inte har ljud på jnytts sändning?

På plats! Äntligen. 2x35 mil i bil är smidigare än Cmore. Above us only sky!

// JV

Det gör dom, rullar nu.

O Captain! My Captain.

långrandig frick är långrandig.

jag tar bild på tvn !!!

Vem tar på sig ansvaret på plats att tysta de lönnfeta lapparna som försöker förstöra ceremonin?

Förstår inte varför AJ inte kan låta Ted spela center i andra kedjan? Tycker mer och mer AJ gör konstiga val.