Omgång 6: Örebro - HV71

[size=150]Örebro - HV71[/size]

[b]Örebro har tre raka hemmavinster och sitter på en tredje plats i tabellen inför denna match. Enligt corsi-statistiken är örebro ett tråkigt och dåligt lag, men det visste vi ju redan…

Vad kommer krävas för vinst idag? Vi behöver återigen bli bättre i PP, samt få upp skottprocenten i 5v5. Vi skjuter mycket men är för tama. Rent statistiskt (PDO) så kommer vi troligen bli vassare framgent, bara pga “regression to the mean” (dvs inget lag kan vara så uselt på att göra mål, på så många skott, över en längre tid). Nu kanske man inte skall styra ett hockeylag enbart på sannolikhetsteori, utan vi hoppas Tommy skruvar på sådant han kan råda bot på. Förutom detta behöver vi täppa till truten på Staffan Kronwall genom att göra en bättre defensiv insats och [size=150]inte[/size]:

  1. Släppa in ett första mål
  2. släppa in så många mål.[/b]

[size=150]Tommys tankar[/size]

[size=150]FORZA HV71!![/size]

(Diabolics - proxy för Macce)

Säker seger idag. Spelet klaffar till 100%.

Tedenby borta idag, tror faktiskt det leder till vinst.

Glömde påpeka att vi har en debutant med idag: Herman Träff.

Hoppas han får några minuter.

Matchdag. Innebär endast ångest nuförtiden.

Tror första trean kommer idag! Framåt HV!

Tror på en mkt tung Hv kväll. Tror de blir tok stryk och vi kommer vara argare än på länge!

Rätt övertygad på 0 poäng ikväll. Jag kan inte se hur HV71 ska vinna en hockeymatch mera oavsett hur förutsättningarna ser ut. Skit tråkigt jag vet men så länge dom inte kan spela bra hockey i 60 minuter så blir det heller inga 3 poäng.

Har inga större förhoppningar inför kvällens match. När vi mötte Örebro på försäsongen blev vi utspelade i två perioder. Sen slog ÖIK av på takten och vi lyckades mirakulöst nog vända och vinna, helt oförtjänt. Idag lär de spela på för fullt i samtliga perioder. Jag vill se ett HV som skapar chanser framåt och att backarna inte spelar fast sig i egen zon. Kan vi ta åtminstone en poäng ikväll ser jag det som en framgång.

Tror vändningen kommer idag, vi har ändå spelat ganska bra offensivt senaste matcherna, det är defensiven som varit för dålig. idag får man till det defensivt också och bärgar 3 poäng.

Sam inför kvällens match.

Westerlund petad idag och Bengtsson 7e.
Tränarna är tydliga med att de inte är nöjda med deras backspel.

Hoppas att HV71 gör en riktigt bra match idag.

Torp - glad i samma backpar. Panik!

Riktigt riktigt svag laguppställning. 13 av 19 seniora utespelare lirade i allsvenskan så sent som i våras. Säger en hel del.

Tar höjd för torsk.

Sen har ju de allsvenska spelarna visat bra mycket mer än “stjärnorna”.

Räknar med att Nubben försöker göra sig av med både Westerlund och Bengtsson snart.

Konstigt alla nyförvärv verkar ha så svårt komma in i HV:s spelsystem? Är det där det felar?

Bengtsson ligger på 120k/månad och på 3 år kommer kosta som fan, är om nått lag vill ta över hans kontrakt men mkt tveksam på det. Det är en jävla sitta HV sitter i med dessa usla spelare.

Dock ser spelet bättre ut hela tiden, så får se hur allt slutar.

Obegripliga värvningar från början, det ska Nubben ha skit för.

En allsvensk spelare har levererat. Foppa. Sen är väl resten ungefär vad man förväntat sig. Tredjekedja och nedåt.

Och Bengtssons kontrakt. Herre jävlar. Fortsätter det så här tar Nubben absolut upp kampen med Hult om att vara HV:s sämsta sportchef genom tiderna.

Hursom. Blir spännande att se hur HV står upp borta mot Örebro. På pappret har vi ju haft en enkel inledning. Idag förväntar jag mig tuffare motstånd.

Vilka nya spelare i årets trupp är signerade Hult?