Omgång 6: Skellefteå AIK - HV71

[size=150]Skellefteå AIK - HV71[/size]

HV71 åker till Västerbotten för att möta Skellefteå på torsdagen.
Efter segern mot IKO i lördags så är HV inte jumbolag längre.
Hoppas att HV kan klättra vidare i SHL tabellen även mot SAIK.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Man tror ju varje match att det ska lossna för Hv71!
Det trodde man ifjol också men man blev lika besviken varje gång.
Idag vill jag se ett spel som är stabilt över 3 perioder. Inga bjudningar utan ett rejält försvarspel och rejält i anfallszon där vi inte tvekar och förväntar oss att någon annan ska göra det!

Även dax att målvakterna kommer upp och spelar stabilt då jag tycker man varit lite osäkra.

Mot Skellefteå behövs en solid defensiv insats annars är det nog kört …

Hoppas inte allas ögon hela tiden är på pucken i försvarszon som det såg ut i de inledande matcherna - man “glömmer” spelare fria med målvakten eller i slottet för att istället tjurrusa ut mot motståndare vid sargerna :confused:

Man behöver skymma Skellefteås målvakt när skotten kommer eller få in spelare vid burgaveln som retfullt enkelt trycker in pucken - satsa på att göra mål istället för på hög corsi :smiley:

Törngren ser dålig ut på +/- ( han är den typen av spelare som alltid tänker främst offensivt men det kan kosta laget) :angry:

Ser hellre Alnefelt i mål med tanke på senaste insatserna .

PS Fortsätt ge juniorerna förtroende så länge det ser bra ut , Emil kanske ska vara lite mer försiktig än i förra matchen dock så han inte fastnar med pucken för nu är det tuffare motstånd än mot Oskarshamn …

Törngren spelar väl i rätt otacksamma lägen, därav sämre plus/minus?

Några andra reflektioner inför matchen.

Katastrofstart sett till inspelade poäng. Men ser man till den individuella statistiken så levererar ju faktiskt de spelare vi vill ska leverera. Kan de fortsätta göra det kommer HV klättra i tabellen.

Idag tror jag dock på torsk. HV gjorde en rätt svag insats mot Oskarshamn, spelet sitter fortfarande inte. Att det blev seger kan vi delvis tacka domarna för. Känns som att vi fick igen för den svaga domarinsatsen mot Örebro, så på så vis jämnar det väl ut sig. Tycker saknaden av Lias var obehagligt märkbar. Viktigt dock att få in Kinnvall igen. Hoppas se mindre istid på Emil Johansson och Bertov.

Ang. Alnefelt. Nej, Gunnar har börjat säsongen svajigt. Men Hugo har inte imponerat under en lång tid nu. Avslutade förra säsongen svagt, inleder denna lika svagt. Därför väljer jag Gunnar.

Sänds inte matchen på TV idag heller?
Hittar den inte i tablån!

Cmore verkar ha ändrat nu så Hv71 sänds på Cmore Live5 och Linköping Färjestad kan bara streama.
Härligt!

Hoppas att det vände för HV i och med segern senast så att man kan spela mer avslappnat med sänkta axlar, ett lättare grepp om klubban och ett bättre självförtroende.

Dock är bortamatcher i Norrland alltid svåra. Hoppas på seger, men blir nöjd om man tar poäng.

Skönt att Andre får plats i truppen ikväll och att Karlsson placeras på läktaren.

Jag missade första tre, dominerar vi?

OJ va nära… :astonished:

Vi dominerar!

Bra av Martinsson

BRA Martinsson!

Nu PP!

helvete va nära…

Vilja!! PP ser fortfarande lite svajigt ut, men lite självförtroende i den spelformen så släpper det nog…

Emil…lyckas ju ställa till det för sig hela tiden.

nära åt fel håll när 17 skall stila med röfven :frowning:

Varit bedrövligt dålig der senaste…

Vad har hänt med Emil Johansson? Lyckas göra halvmisstag i nästan varje byte…

Han var ju bra förut :angry:

till och med nära på returen från stolpen på Martinssons skott… skit.