Omgång 7: HV71 - Modo

Men ärligt hur bra lirar HV nu mot tidigare? Spelet 4 mot 4 där var ju en sån jävla fröjd att se.

5an kommer nu!

nu jääääääävlar grinar man av lycka framför skärmen

HV LEVER!!!

Dags att punktera den här tillställningen.

Jaha så har forumet kommit igång efter ett massivt avbrott
Det blev en nagelbitare iallafall men 3p vilket är huvudsaken :smiley:

gott. gunnar från star nästa match med då.

Jaha så har forumet kommit igång efter ett massivt avbrott
Det blev en nagelbitare iallafall men 3p vilket är huvudsaken :smiley:

Känner att jag fick en liten stroke där mot slutet, ingen lek idag heller.
Sjukt nöjd över tre poäng, sjukt orolig över Kolan.

Fick vi ngn intervju från HV håll ikväll?!

Sjukt najs med vinst ikväll. Tråkigt med pupliksiffran men antar att det är normalt när man ligger sist.

Som jag såg så var det några tillfällen där man trillade tillbaka till det stillastående obefintliga försvarsspel man haft i många av de andra matcherna men stora delen av matchen så var det gamla vanliga stabila HV man såg. Varje gång vi hamnade i problem så var det när vi försökte stå stilla och spela hockey. Men skit i det nu, bara 3 poäng efter Luleå! NU KÖR VI!

Wow äntligen! Offensivt var det mkt bra spelarna tacklades och pressade hårt offensivt kan inte klaga på det alls. Dock är HV fortfarande ganska virriga under press i egenzon speciellt i BP. Men detta var ett stort kliv åt rätt håll! Matchens mega-gigant var Nilson enligt mig, han var ruskigt bra i kväll vilken spelare!

Jag var oroad inför 3e där de började ganska dåligt men efter 5min fick HV bra koll på Modo och det blev aldrig super farligt, spelarna slet som djur och ville vinna!

Holzapfel visade mkt i kväll med kul att se.

Bra jobbat HV!

Kul och spännande match där båda lagen bjöd på mycket. Offensivt ser det mycket bättre ut men defensiven är fortfarande väldigt skakig. Kanske ingen slump att den blev sämre så fort MK fick gå av.

+++++ Nilson
++++ WK
+++ Fantenberg
++ Petrasek

•     Krog

•     Fälth hade tyvärr en väldigt jobbig kväll. Spelar lite för svårt och slarvigt.

Satt i lugnan ro och bara njöt av 4-1 ledningen och så tappar vi puck högt upp i banan och av en back.
Vips får de in 2 tur mål och nagelbanden är borta igen!

Men fasen så mycket bättre fart på rören idag!

Sen måste jag höja ett varningens finger i det Wikegård sa om målvaktstränaren Rahm!
Kan det ligga bakom Wesslans form!?
Som Wikegård sa så kommer vi inte kunna gå hela vägen med Gunnarsson för så bra är han inte än.

Men som sagt riktigt skönt med att spräcka 0 i segrar!

För oss som missade det: Vad sa Wikegård?

Var på matchen idag.

Plus till flera spelare i hv idag men framförallt Mackan Nilsson, borde fått flera utvisningar med sig idag.

Minus till publiken som sviker och en ståplats som gapar halvtomt efter andra (vart tog alla vägen? Lediga sittplatser gissar jag på). Ändå godkänt från klacken som lät bra stundtals.

Stort grattis till HV och första 3p. Även till Dahlen som kan andas ut lite iaf.

Bra fart idag och gött med vinst! Dock tycker jag det luktade lite juniorhockey över matchen.

Ok detta va inte heller en bra match MEN tre stora jävla skillnader var det som ändå gjorde mig glad

1. Vi vann!
  2. Laget KÄMPADE äntligen en hel match, även om de inte alltid spelade så bra speciellt defensivt så kämpade dom iaf (tidigare matcher har varit sinnesjukt slappa)
  3. Nilsson satan va bra han va idag

Löjligt skönt med seger i dag! Första två perioderna var kanon att tredje blev som den blev är ganska naturligt med tanke på tabelläget och därmed en stor rädsla att förlora poäng. Jag är så oerhört nöjd just nu att jag bara tänker lyfta fram det positiva;
Gagnon var het i dag med många avslut och hårt slit- märkligt att han inte får mer istid
Mackan fortsätter att visa att förra säsongens poängskörd inte var en slump
Gunnarsson gör en hel del fina räddningar och spelar med självförtroende
Hela Brithen- linan ska ha beröm för sitt uppoffrande spel

Mer än ett fall framåt. Faktiskt ett helt steg framåt.

Ikväll kände jag igen mitt kära HV större delen av matchen. Det blir lite väl spännande på slutet eftersom man tydligen bestämt sig för att bevaka en 4-1 ledning i två perioder men det gick hem ändå.

Stort plus till Nilson som gör en riktigt bra match. Gunnar var stabil i mål och gjorde ett par riktigt svettiga räddningar.
Fälth och Stefan Johansson såg tyvärr lite darriga ut.

Förresten, varför spelade man inte Johan Larsson ikväll när Kolan utgick? Är han så dålig helt plötsligt?

Wikegård trodde delvis på hans form berodde en del på Rahm och han tyckte att Hv skulle hyra in en gammal målvaktstränare som Wesslau är skolad för. Just nu trodde han inte att Wesslau skulle kunna hitta tillbaka med en så färsk målvaktstränare för hand svacka har ju varit ofantligt lång om man räknar med slutspelet och en bit in oå slutet av förra säsongen. Delvis därför Hv blev överkörda av Linköping! Typ så menade han!