Omgång 7: Rögle BK - HV71

När nordas skriver så tror jag att Pettan bjudit på 1-1 men så är det 2-0 istället, får inte skrämma mig så Nordas :wink:

EDIT: Wesslans andra assist! :sunglasses:

Hur går det med radion :wink: :laughing:

Lyssnar inte på radio längre för att de senaste gångerna jag gjorde det så torskade dem, vill inte bryta den trend jag nu byggt upp :wink:

Haha, ska inte hända igen :slight_smile:
Gustaf har nu 1 poäng mer än våran kapten. Vad har hänt?

Ett helt annat HV idag än mot MODO eller?

Lika dåliga som man var mot Modo i torsdags, lika bra spelar man idag.
Underbart att se att man tar för sig på bortaplan, Rögle har ju inte haft något alls första perioden.
Bara att inte göra som man gjorde förra säsongen och började slappna av, utan hålla i detta nu i 2 perioder till!

Ett helt annat HV idag i jämförelse från Ö-vik senast, men nämnas ska va Rögles bleka spel som hjälper HV att spela ut och glänsa.
Bästa i den första perioden:
Strandbergs passning till det kyliga avslutet av Kristiansen. Hockeygodis! :slight_smile:
Luoma prickfri och säkert spel över hela banan.
Fantenbergs skott som han tar i för kung o fosterland.

Skönt av Fanten att avlossa direkt när han får läge. Nu var det väl i slutet av PP-tiden, men jag tycker de borde nypa till direkt oftare i PP. Det skall spelas runt och letas typiska PP-lägen. Men i själva verket kommer ju många mål även i PP lite mer plötsligt. När vi släpper in puckar i BP är det ofta efter att vi försvarat oss framgångsrikt och byter eller blir övermodiga. Bryt mönstret. Ett skott direkt när man kommer in i anfallszon i PP är lite oväntat.

Bra period. Vi åker mer skridskor och vänder spelet snabbare idag än i Ö-vik. Vi får mer tid med pucken. Oklart varför. Bättre mottagningar, bättre passningar, fler spelbara alternativ eller sämre motstånd?

// JV

WOHO SÅ KÖR VI IGEN :smiley:

3-0!!

Rögle får verkligen smaka på den blå maskinens revanschlusta efter torsdagens plattfall

Var det Trygg som slog den usla passningen bakom Snöret??

// JV

Vilken total hönsgård det blev några sekvenser där när vi plötsligt tvingades spela i egen zon. RBK fick rejäl snurr där. Wesslau och flax räddade oss från ett mål i baken.

Nu lyfter vi ut lite lugnare.

// JV

Fegt att ta ut båda där Bonsaxen smockar ju Krog helt oprovocerat i ansiktet.

// JV

Vilken match han gör Fantenberg.
Stolpen sjunger fortfarande ju.

Nu kanske han börjar blomma ut och det kommer lägligt :slight_smile:

Jag tror bestämt stolpen krökte sig lite. Bara att skjuta där när vi kommer från höger under resten av perioden… :laughing:

// JV

De skånska kommentatorerna är väldigt imponerade av HV! :wink:

På sportradion…

Hur ser Mackan ut idag?

Haha, stackars Röglefans som lyssnar.

Men kul att Fantenberg får uppmärksamhet. Det är han värd.