Omgång 8: HV71 - Örebro HK

Hv börjar klättringen! Kul!

aldrig nära för Marjasins mockasiner. Gött med tre pinnar. Synd att det inte blev en nolla för gunnar.

Gött! Ser riktigt bra ut stundtals! Viktigt att Ytterell fortsätter göra det han gör!

Gött med vinst! :slight_smile:
Ryckigt med alla utvisningar men 3 poäng på kontot, bra BP och mål i PP med.
Uppåt, framåt!

Gött med seger! Men det finns många som lyser med sin frånvaro idag.
Tycker Figren - Bengtsson - Sundh är bästa kedjan ikväll.
Gunnarsson räddar oss ikväll för hade Örebro lyckats göra mål i andra så tror jag Örebro hade tagit alla poäng.
Vi är inte bra egentligen utan Örebro var bara så mycket sämre i 5vs5.

Väntade men välbehövliga poäng. Kul med Heikkinens fullträff. Figren vår PP-kung (!).

Figren har en kylig sida som börjar ge resultat.

bra med pp-mål. 13.6% nu… åt rätt håll.

Korta byten menar du? :wink:

Haha, ja, Ytterell gör sin i särklass bästa match i HV-tröjan! Jag tycker HV gör en riktigt bra match! 100% i bp, relativt bra i pp och fullständigt överlägsna i 5 mot 5. Nu börjar klättringen på allvar hoppas jag!
P.s twitter levererar verkligen denna säsong- det såg jag inte komma…

Ironi?
Eller är kedjan som går -1 I en 3-1-vinst verkligen bäst?
Såg inte matchen, så visst kan du ha rätt men spontant låter det som ett skämt…

Nä du såg nog inte matchen. Med tanke på att dom var just det.
Bästa kedjan alltså.

Haha japp exakt min analys också

Måste ge försvaret och BP spelet en stor eloge för kvällens insats trots att Örebro verkligen inte hade sin bästa offensiva afton. Riktigt bra forechecking i BP trots de onödiga och många utvisningarna man fick. Örebro måste väl nu gå om HV vad gäller ineffektivitet i PP, måste vara tungt efter att spelat en halv perre PP utan att bättra på denna statistik :unamused:
Lehtonen gör nästan allt rätt utom mål men snart kommer den! Berglund ser ut som han brukar, jobbar hårt och gör det rätt.
Figren blir bara bättre för varje match och han gör mycket bra både framåt och uppoffrande försvarsspel. Anton H är en frisk fläkt och honom hoppas jag vi får se mer av framöver :slight_smile:
Gunnar riktigt stabil i målet och det känns bra med två stabila målvakter framöver!

Han gjorde sina 31 bästa sekunder i Hv-tröjan med andra ord. :wink:

Go vinst, 2 raka och klättringen har börjat :slight_smile:

JP-femman
5+ Robin Figren (1+0)
4+ Jonas Gunnarsson (-)
3+ Mikko Lehtonen (0+2)
2+ Anton Heikkinen (1+0)
1+ Christoffer Törngren (-)

Publik Kinnarps Arena: 6375/7000
Presskonferensen: hv71.se/gamecenter/qUv-ZDZI … icles/post

Hur kan inte Gunnar få 5+ efter den matchen???

Ok. Roligt att de steppat upp. Sundh har ju varit fullständigt under isen hittills.