Omgång 8: IK Oskarshamn - HV71

suck lauridsen blir de 0-1 nu tros?

Hv bättre och pp är klart bättre än i början av säsongen (även om det i bland blir hönsgård). Fröberg katastrof som vanligt. Han åker omkring med sin div-aura och slår nonchalanta passningar eller tar kassa avslut.

Ojojoj…va nära

Ja puuh

HV ska vara riktigt glada för 0-0, tycker Oskarshamn äger matchen helt. Holmström kan ta osynlige mannen i handen.

Riktigt hafsigt. Oskarshamn vassa i vändningarna men som tur är lika kassa på avslut som HV

Att Sandberg ser trög ut är väl knappast konstigt?!

Bra att vi klarar 5mot3 boxplayet, var nära att ringde några gånger där.

HV har större bredd än Oskarshamn och borde kunna utnyttja det tycker jag … men jag tycker desperationen verkar saknas i powerplay och när man är nära målen.

Man måste som jag skrev tidigare se upp just för femman med Hardt och Co

Det här känns som en match där man går på 90% och inte förrän Oskarshamn tagit ledningen och det är fem minuter kvar av matchen kommer man att slå på desperationen och dominera matchen …

Oskarshamn kommer spela med mer passion än HV och vinna om det fortsätter så här,

Sen brukar SHL-domarna alltid ge viss favör åt hemmalagen och med en underdog kan det bli ännu mer så …

Det finns risk att ett pp avgör för Oskarshamn … de ser till skillnad mot HV ut att spela med riktig glöd i det spelet och en vilja att trycka in pucken på vilket sätt som helst bara skiten passerar mållinjen …

HV:s powerplay spelas med lägre energi och mindre vilja …

Som jag förstår så har han kunnat träna för fullt och haft en bra försäsong, men jag kanske har missat ngt.

Nej men en bra försäsong väger inte upp att ha missat ett helt år. Jag tror vi bör ge honom ett tag till att komma tillbaka till det.

Hyfsat pp…

Sedan korkat av ikonen Ikonen…

Kedjan med törngren linan kinvall och martinsdon botde stsrta pp, jäkla vilken skillnad mot första pp

de här hafsiga spelet av hv kommer inte hålla i längden

Fröberg är en riktig pp-mördare för oss. Tror det vore bra att låta honom vila när vi spelar pp.

Törngren måste in på mål mer, alltid 4 meter ifrån

Ja, uppspelen var bedrövliga även mot Linköping.

Hoppas Hult hittade några målsprutor när han var iväg…

Spelar Holmström?

Martinsson ska inte gå bort sig så där…