Omgång 8: IK Oskarshamn - HV71

Nähä mina vänner, det verka som förra matchen var lite av en engångsföreteelse, nu ser det lika illa ut som vi är vana vid :frowning:

Håller med …

Hade inga förväntningar.
Förra matchen, 5-0 speglade inte alls matchen enligt mig.

Tror vi hade allt flyt i förra matchen, fram till Jul?

jag undrar verkligen ibland vad är Lundhs spelarfilosofi? Vad vill han få ut med spelet? Jag ser ingen plan bara meningslösa dump ner i zondn och hoppas på det bästa.

Ne gör om gör rätt, om nått inte händer snart blir det en till säsong där vi får slåss om vår överlevnad

Ja, det är helt sjukt hur mycket HV dumpar. Läste någon statistik kring det för några år sedan, vill minnas att det är väldigt stor skillnad på målchanser som uppstår om man dumpar kontra spelar sig in i zon. Dumpa är inte alls så bra.

Ska man vara ärlig var även förra matchen ett steg tillbaka rent spelmässigt. Sen råkade puckarna trilla in bara. Idag ännu ett steg tillbaka och med noll målchanser är det föga troligt att puckarna ramlar in slumpmässigt som sist.

Alltså… Vi blir totalt utspelade av iko… IKO!!! Så in i HELVETE jävla dåligt så det finns inga ord. Hult har verkligen slängt pengarna i sjön vad gäller årets upplaga av hv.

Helt jäkla horribelt. Utspelade av Oskarshamn.
Finns ingen tanke med någonting.
Ofattbart dåligt faktiskt.
Oskarshamns budget 28 mille
HV71s typ 45+?

Nu är det ju 20 kvar, vi hade mycket väl kunnat vara i ledning, 2 ramträffar?

Varför, varför, är 71 så otroligt långsam att få iväg avslut när han har superläge?
Flera ggr han han tar sån jävla tid på sig, motståndare får nästan alltid en klubba i vägen

Fast Hugo har ju räddat oss några gånger också. De ledande spelarna i HV är ju klappkass, Önerud syns ju inte, nyförvärven lyser återigen med sin frånvaro, och Martinsson är ju bara en mardröm.

Första bra. Andra katastrof!

Dags för Lillis att agera kanske …?

ser dags att styrelsen skall agera tycker jag, Lillis och hult har ju inte agerat de senaste 2,3 säsongerna

Gå ner på 3 kedjor, spela med de (om det nu finns ngn) som vill spela. Bänka Holmström och Martinsson, visa lite mod Lundh!

Bra av Camara, men måste börja göra mål snart…

Där måste den sitta, Camara!

Och straff för Oskarshamn…

Tack Hugo

Slog han inte på klubban?

hur länge ska vi leva på våra målvakter? De kommer inte hålla i längden