Omgång 9: Djurgårdens IF - HV71

Och DIF Tackar domaren för det målet :frowning:

Fy sjutton vad HV slöa. Händer inte mkt.

Billig utvisning och missad offside. Och nu ny utvisning. Typisk Djurgården-match med andra ord.

Vi får ju knappt låna pucken. DIF gör som dom vill.

Ja, jag sa ju innan matchen att domarna alltid hjälper DIF.

Min gissning är att det kommer fortsätta

2 för 1 på horribla utvisningar idag?

Måste vara en av de sämsta perioderna denna säsong…

Det blir svårt att vinna från utvisningsbåset. Målet såg billigt ut. Tre HV-spelare som gör en ytterst halvhjärtad insats med klubborna.

Annars tycker jag att det ser hyfsat ut. Alnefelt ser lite tryggare ut idag. Lite smånätt i PP med en pass för mycket.

Alla chanser att vända och ta hem det här, men då måste man hålla sig på banan såklart.

Ja, fruktansvärt slappt. Djurgården också tämligen tvärkassa. Men allting går sjukt långsamt över hel banan. Riktigt seg match…

Vi gör en ganska bra period säger Fröberg, det säger allt.

Hur är det möjligt efter alla dåliga perioder denna säsong…

Jo men jag håller med honom. Det är ju två bottenlag som försöker hitta spelet och formen som möts. Jag tycker ärligt talat inte att det är så otroligt dåligt. Sen är det ju ingen bländande hockey, men det har väl ingen förväntat sig?

Hmm. Tyckte det var bra ca 7-8 minuter.
Höll Dif borta på ett bra sätt. Målet kan man kanske inte säga så mycket om, ganska snyggt…

Men domarna!?
Man får tydligen inte göra något längre.
Typ åka brevid, eller göra utfall med klubban.

Jag börjar bli övertygad om att man inför damregler i smyg, i linje med övriga samhället.
När sker första kvoteringen?

En mjuk jävla skitsport har det blivit och det är bedrövligt att skåda.

Mellanmjölk

Sen måste jag ändå säga det att nivån på utvisningarna är otroligt märklig. Bertov åker ju för att den andre tjommen släpper klubban med ena handen! Sandin åker för att han spelar i HV? Jag ser ingen annan anledning.

Hade väntat mig att spelarna gör sitt yttersta, men de är kanske inte bättre :frowning:

Tycker att hålla rapp, fasthållningar och annat spelförstörande i schack är en ganska bra grej, dock är nivån med vad som gäller riktigt ojämn. Och det stora problemet är att man i samma utsträckning gett sig på tacklingarna! Mer tillåtande vad gäller tacklingar och hålla hårdare på diverse fulspel hade varit rätt väg att gå. Tyvärr hyvlar man ner den fysiska biten jämnt över hela spektrumet…

Vilken bedrövligt trist och dålig period.
Hoppas på snabb bättring.

De måste va den sömnigaste och tråkigaste perioden nånsin. Vi spelar bra säger vinnarskallen Fröberg. Ja då kan vi lika gärna lämna walkover och ställa in säsongen. Jävla rumpnissefasoner som införts i Hv. Verkar inte finns nån vinnarskalle kvar i laget. Sundh hade fan inte varit nöjd efter denna period. Tillbaks med Lindbom hellre än Rahm. Han hade då fan inte varit nöjd…

Jag tycker att det mesta pekar på att HV återigen kommer att vara ett varannan-match-gäng. Men det är klart att det är viktigt att ta vara på chanserna att slå andra bottenlag. Dela för att det borde vara enklare, men också för att man drygar ut bakåt. Men det är precis den här typen av matcher HV har haft svårt att vinna de senaste åren. Och ja, jag vet att du vet allt detta! :wink: