Omgång 9: Frölunda HC - HV71

[size=150]Frölunda HC - HV71[/size]

Sista bortamatchen av fem på raken i SHL spelas mot Frölunda
på torsdagskvällen. Med det spel som HV71 har spelat dom sista
förlustmatcherna så blir det torsk i Götet med. Men det är ju
Frölunda HV möter och då kanske spelarna taggar ordentligt.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Låt Gunnarsson vakta kassen.

Sjukt egentligen att ha fem raka bortamatcher.

Jag tror det blir minst en pinne imorgon. Ett (förhoppningsvis) taggat HV bör ha goda chanser att ta poäng av ett Frölunda som inte har inlett sådär jättestarkt.

Ser vi inte ett motiverat HV i denna match, då borde tränartrion ta sig en rejäl funderare kring vad som är fel. Det är deras skyldighet att motivera spelarna och få dem att känna sig trygga i systemet.

Sen är jag intresserad av att veta mer om han den där fystränaren som huxflux blev mental rådgivare. Vad gör han i detta läge? Är han kompetent nog för att kunna ta del av senaste forskningen inom idrottspsykologi? En kompetent idrottspsykolog är nog vad som skulle behövas just nu.

Det är helt klart för tidigt att döma ut denna upplaga av HV. Men man skulle vilja se spelarna lite mer resoluta i sitt agerande. Tycker vi har ett grymt lag på individnivå, men det kuggar liksom inte i.

Baserat på hur du beskriver dina tankar kring mental rådgivare så tror jag ödmjukast att du behöver studera lite hur det där fungerar i praktiken. Det finns ingen forskning mig veterligen som stödjer tesen att man kan göra en punktinsats med en mental coach och få ett utslag i en önskad riktning, inte på individnivå och naturligtvis inte på en grupp individer eller ett lag. Sådant jobb är långsiktigt och ger inga mirakel, men är en del i en större insats på alla träningsplan.

Det är naturligtvis alldeles för tidigt att ge sig in med psykologer eller dylik överreaktion på en start som faktiskt är bättre än de flesta trodde. Det vi ser nu är troligen inget annat än gungflyet som uppstår när ett lag genomgår en omkastning i spelarmaterial. Jag skulle tro att vi inte ser fast mark förens mot jul. Om vi hittar rätt bör vi kunna ta oss till slutspel, men juryn är fortfarande ute å köper korv vad gäller kvaliteten på många av nyförvärven, samt deras förmåga att anpassa sig till tränarfilosofin.

Stora landvinningar fås inte genom korta stora språng, utan genom ett i medeltal envetet gnetande framåt i krypfart under en lång tid. För att få ett sådant medelvärde krävs enbart en måttligt större antal positiva framfall, jämfört med negativa bakslag. Jag spår således att vi kommer ha vilt skiftande insatser, topp, botten och allt där i mellan, innan vi hittar något som helst lugn bortåt februari. Som bäst.

Detta skall bli kul att beskåda och först ut är en jävla massa individuella happenings på toppen av en i vanlig ordning intressant match i fiskborgen:

Almqvist mot HV! En Almqvist som i dagens JP hävdar att han får mer ansvar i fisklunda
Figge tillbaka i Götet! Som dessutom sprider på sociala plattformar att det är speciellt.
Sedan en vilsen Bumbibjörn som enligt egen utsaga är “på rätt sida” i Scandinavium denna afton.

Vad finns det inte att gilla?

SLÄPP PUCKEN DOMARJÄVEL! :wink:

Diabolics

Jag tror inte du läste mitt inlägg ordentligt. Jag ifrågasatte kompetensen hos den “mentala coachen” vi har nu. Han var uppenbarligen fystränare innan ovh huxflux blev han mental rådagivare. Jag misstänker dessutom att han inte är kompetent nog att ta del av senaste forskningen inom området. Så därför frågade jag om hans bakgrund.

Dessutom så har du fel, en psykolog kan göra kortsiktiga insatser. Vore totalt meningslöst för t ex landslag att arbeta med mentala rådgivare annars. De träffas under väldigt kort tid. Ändå Har de flesta landslag en psykologutbildad rådgivare med sig på samlingarna. Så du anser att detta är totalt slöseri med pengar och att landslagen gör fel?

Nog om det. Vi får hoppas på vins ikväll.

Ja är man inte taggade inför denna matchen så vet e sjutton, Frölunda har inte förlorat på hemmaplan ännu så vore gött och bryta det.

Borde vara lite revanschsugna efter träningsmatchen på försäsongen där Frölunda fick sätta 8 hela baljor och inte minst efter den dåliga utdelningen på de senaste två SHL matcherna :sunglasses:
Kommer vara på plats ikväll och hoppas verkligen att man visar upp ett bättre försvarsspel än man gjorde mot Trinec i första perioden för det var det tamaste jag sett på länge…
Synd att Persson inte är tillbaka, hade behövts och hade nog varit bra sugen att få spela på gamla hemmaisen. Förutom Persson, Stenlund så såg jag att även Wännström saknas ikväll.
Får hålla koll på Lias och Adam som säkert kommer att få lite xtra energiboost en sån här afton :wink:

Jag kommer oxå vara på plats, vi kan köra vågen bara du å jag om det går illa.

Synd att vi är så skadedrabbade igen… det hjälper ju inte till om man skall få ihop ett lag. Jag trodde att stenis å persson var på väg tillbaka?

Tror på brakförlust ikväll. Samtidigt, pessimisten får bara glada överraskningar… :wink:

Idag gäller det att både huvud, vilja o blåställ är på!
Vi kan inte gå ut rädda och viljelösa som mot tjeckerna för då är det risk att vi får se en repris som i träningsmatchen.

Får verkligen hoppas att vi gick på halvfart i CHL matchen och lägger all krut idag. Men jag är orolig inför dagens match att de kommer vara spel mot ett mål! Hoppas jag har fel men magkänslan brukar har rätt!t
Vi måste bli mer elaka och hårda samt anfalla med hela laget och inte one man show som vi gjort mestadels av säsongen!

Nån mer som har buffringsproblem på cmore?

Känns ovisst ikväll har en dålig känsla efter dom senaste matcherna.
PPt som i senaste matchen var rent ut sagt uselt samt att man inte kom in på mål utan spelade ut i kanterna.
Det håller inte. Men hoppet är det sista som överger mig :slight_smile:
Kära HV Överraska mig :exclamation:

Jag har en mycket dålig känsla och inga förhoppningar utöver att jag hoppas att man inte skämmer ut sig ikväll. Ser inga positiva trender och spelet ser ut som det gjorde under i princip hela försäsongen då vi endast lyckades slå ett danskt lag.

Jag tror att det är fara på färde. Vissa vill vänta till jul med att se var vi står. Då kan det va försent, tror jag. Om det inte vänder spelmässigt idag så tror jag att man kan hamna i fritt fall framöver.

Hoppas såklart att jag får äta upp allt!

Kom igen, HV!

Ojojoj…vilket avslut :smiley:

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa :smiley: :smiley:

Yesss!!

Vad är det jag ser HV mycket aggressiva idag Har dom käkat taggtråd :smiley:

Kattens lek mot råttan. Orättvist att vi leder.

Vilken match ser Du :question: