Omgång 9: Frölunda HC - HV71

Varför är Wännström borta? Börjar bli orolig att det har något med förra säsongens hjärnskakning att göra.

Skönt att Domarna inte förstör spelet med griniga domare hade det kunnat vara några utvisningar

Har för mig att jag läst att det är en mjukdelsskada och att han bör vara tillbaka i början av nästa vecka. Men jag är inte säkert.

Förra matchen gjorde man inte ett rätt, nu gör man allt rätt. Vilken skillnad det gör i spelet. Vi vinner det mesta och får flyt i spelet.
Vågar säga att det är vår bästa period i år!

Jag sitter med sedvanlig vinnar-hatt och njuter. Synd på ribbträffen.

Men fan va tomt det är i fiskborgen?

Får hoppas på det.

Det har med att göra att vi idag jobbar stenhårt. Därför de ser ut som de gör. Tänk vad enkelt allt blir när man jobbar hårt. Det har vi verkligen inte gjort dom senaste matcherna. Hoppas bara att vi orkar fortsätta jobba lika hårt. För isåfall vinner vi.

Kollade upp detta nu. Jnytt skriver att han enligt Jonas Kalman missar denna veckas matcher p g a en mjukdelsskada. Dock står det inget om när han ska vara tillbaka.

Tyvärr tror jag HV mörkar när det gäller Wännström. Har svårt att tro att man inte kan träna alls på is under en hel vecka med en mjiukdelsskada. Jag minns att jag reagerade på att Wännström åkte på en “hög” tackling i slutet av matchen mot Skellefteå. Hoppas verkligen jag har fel, men men…

Figren kompispassar i knähöjd när Bengtsson är fri. Han imponerar verkligen inte. Förstår fortfarande inte denna troligtvis dyra värvning.

4a riktiga indianare på 2 byten av Ytterell första 2 byten här i andra. Synd han gjorde en bra första.

Pappfigursförsvar i BP.

Var utvisningen verkligen klar? Jag tyckte mig se en ganska tydlig slashing på Sweatt som fick klubban sönderslagen i en situation tidigare i perioden. Men då blev det inte utvisning…

Klent försvarsspel av Pilut, nu är det dax att börja jobba igen.

Wärn bäst i HV hittills ikväll. Jag har ifrågasatt honom, men ikväll är han bra!

Nej, jag väntar också på att bli motbevisad. Härlig snubbe men…

Hönsgård i egen zon hela tiden. Alla hamnar i knät på Söderström. Känns som en tidsfråga innan 2-1 faller…

frölunda börjar ta över nu efter 1-1

Det är verkligen fem stillastående pappfigurer i knät på Söderström hela tiden i egen zon. Oceaner av tid och yta för FHC. Hur länge håller detta?

Niklas Falk svimmar på isen när han ska hyllas av Djurgården.

expressen.se/sport/hockey/s … ceremonin/

Borde det inte vara 5+20? Det hade det ju garanterat varit om det varit HV som tacklat FHC. Inte ens 2+10? Sjukt.