Omgång 9: HV71 - Färjestad BK

Läget i HV: Backarna Oscar Fantenberg och Mattias Karlsson är borta liksom Johan Davidsson och Johan Johnsson. Andreas Jämtin närmar sig comeback och Marcus Nilson kan troligtvis spela igen.

Läget i Färjestad: Börjar få tillbaka sina skadade spelare och senast var Ole-Kristian Tollefsen med igen när Färjestad tog sin första seger på hemmaplan.

Nedsläpp: 16.00 i Kinnarps Arena, Tv: Cmore Hockey

Jobbig match känner jag, därför blir det en barnlek och storvinst.

upp är ner och hv är kassa, #uppånervändavärlden

Då hoppas vi på att laget tränat BP hela gårdagen. Har man bara samma energi som mot Linköping innan det rann iväg i BP så kan det gå bra. Det är ju på förhand kanske laget vars namn ej får nämnas som har bäst självförtroende av dagens sargade kombatanter, då de vann senast. Men jag tror fan ändå på HV. Spelet har sett mycket bättre ut senaste matcherna och snart är tåget i full rullning. Oturligt med alla skador, men oerhört viktigt om Mackan kan vara med idag.

Den här matchen måste bara vinnas. Hatar äcklena från dansbandsland!

Tippar inte. Bad juju.

Edit: de vann senast på hemmaplan, inte senaste matchen… Pinsamt!

Ingen som vet om Beach spelar i eftermiddag?

Jag tror faktiskt på seger idag! Har en goo känsla av det!

Jag hoppas verkligen Beach gör debut, just mot FBK, någon som vet?

Va jag har hört så ska han spela…

Minimal chans att Beach spelar enligt jnytt

Det ser dessvärre ut som att vi får vänta ytterligare ett par dagar innan vi får se Kyle i HV-dressen.
Thomas sa följande till Jnytt.se angående när Kyle bör vara spelklar

Källa: jnytt.se/fantenbergs-knaskad … om-befarat

Drömde, eller rättare sagt hade en mardröm, om dagens match inatt.
På nått vänster så glömde jag bort att det var match och märkte först det i tredje perioden. Då stod det 5-0 till Färjestad och det dröjde inte länge innan Färjestad gjorde 6-0 efter att Gunnar/Wesslau slagit iväg pucken till en helt fristående FBK-spelare i slottet som bara kunde trycka in den nere vid vänstra stolpen…Har pga detta en ganska dålig känsla inför dagens match :frowning:

just därför blir det träsko-slakt idag :slight_smile:

Två lag med stukat självförtroende. Tror på oavgjort. 2-2 efter ordinarie tid. Strandberg avgör i förlängningen.

Har en positiv känsla och tror att det blir många mål som det oftast bruka bli.
Såg matchen FBK-Lakers(1-3) igår och FBK imponerade inte kan man lugnt säga.

Det här med Beach verkar ju fullständigt förvirrat! Han lånas in i 3 veckor men kan i bästa fall bara spela i 2 pga pappersexcersis?! Varför ta in honom då? Särskilt med tanke på att skadeläget ju lättar samtidigt och syftet mer eller mindre går helt om intet. Som sagt, minst sagt förrvirrat… :confused:

Sett till matchen så tror jag HV har en god chans att vinna idag. Både HV och FBK har haft problem med att göra mål. Om HV spelar som i första perioden senast med skillnaden att man får målmässig utdelning också så vinner dom.

Nja det gjorde de verkligen inte samtidigt jobbade lakers som blodiglar på dem så kan vi jobba på samma sätt som vi gjorde stundtals i första perran mot lhc så tror jag vi vinner.

Glädjande besked. Marcus Nilson spelar :slight_smile:

Gött :slight_smile:

Något som kan tala till HVs fördel är just att Färjestad hade match igår kväll. Spelarna i HV har därmed haft en fri kväll att ladda batterierna inför dagens match.

Ska jag vara helt ärlig så känns det lite som att ledarna “misshandlar” Krog.
Jag menar, Jason är våran kanske bästa spelare rent offensivt och att då sätta honom i en tredje kedja tillsammans med Liket och Sandberg känns väldigt fel. Sandberg har knappt synts hittills. Liket har gjort det riktigt bra men han är ingen utpräglad målskytt.
Byt plats på Riley och Jason. Förstår inte hur dom tänkt där…
Är även lite tveksam till att man petar Törngren och sätter in Sandberg, hur tänker man där? :confused:

Tycker dock Riley varit bättre än Krog faktiskt. Riley känns mer och mer på uppgång.

Visst Riley har lyst lite starkare men han är enda mer utav en “powercenter”. Han passar mycket bättre i en tredje kedja än vad Jason gör.Jason är ju 100% offensiv vilket inte alls passar så bra i en tredje kedja.
Och varför ger man inte Brithén chansen på riktigt?
Ted har gjort 6 poäng på 8 matcher trots att han har spelat i fjärde kedja med en speltid på endast 14 minuter per match. Tänk då vad han kan göra om han får en lite mer framskjuten plats i laget och får lira med bättre offensiva spelare?
Flytta upp Brithén och låt han centra en kedja med t.ex Krog och Sterling som yttrar. Kör sedan en tredje kedja med Aaron, Riley och Liket. Samt en fjärde med Törngren, Bengtsson och Strandberg.

Som det sett ut hittils spelar ju Brithen i nästan den bästa kedjan då hans forwardspar har varit bättre än de flesta. Men visst borde man testa om Brithen kan få fart på ex Sterling.