Omgång 9: HV71 - Karlskrona HK

[size=150]HV71 - Karlskrona HK[/size]

Match mot tabell tvåan Karlskrona som har överraskat i början av SHL. HV71 kan gå om
Karlskrona i tabellen vid seger och kommer nog vilja visa hemmapubliken ett bättre spel
än dom gjorde mot Örebro. Forwarden Pär Arlbrandt kan komma till spel mot KHK säger
Johan Lindbom. Trion Anton Bengtsson, Chris Abbott och Simon Önerud är skadade.
Dylan Reese är avstängd veckan ut.

JP: jp.se/article/efter-skadan-a … -comeback/

SHL: shl.se/play/video/14692239

[size=150]FORZA HÅÅVEE BLÅÅ!![/size]

Blir førsta matchen live i Kinnarps i år!

Ær taggad till tusen!

Kom igen nu HV mosa Karlskrona!

Tror på en jämn match ikväll med få mål,Hv verkar få klara sig utan Pilut, som ersätts av Cederholm, Pilut har ngn lindrig skada enligt Lindbom. Förstafemman verkar dock bli komplett då Arla förväntas spela.

Kan bara hoppas att de går ut på isen och ser KHK som ett topplag, inget obehagligt uppvaknande är nödvändigt…

Blir 7:e matchen på plats i år. Lite dåligt att man bara såg bortamatcherna mot FBK ock Växjö på TV.

Kan bli jobbigare på backsidan idag då. Då framförallt Pilut Reese och Almqvist är starkt bidragande till att man smidigt tar sig ur egen zon och kan ställa om. Får hoppas Berglund, Person och Borgman tar samma snabba beslut idag så vi inte fastnar i egen zon. Har sett tendenser till att de gärna håller i pucken lite längre helt i onödan när det finns alternativ. Försöker ofta vända bort spelare vilket de sällan lyckas med när det finns passningsalternativ. Det måste de sluta med och spela efter sin förmåga. Pilut klarar av det men Berglund och Person lyckas alldeles för sällan med det. bättre att slå den där passningen så finns då än att krångla till det och fastna i egen sarg.

Tror oxå på en mål snål match med ganska lågt tempo och få klara chanser. Kan ju alltid hoppas vi sätter KHK på plats och kör över dem men de har en riktigt bra defensiv som kan bli svår att knäcka.

Borgman har spelat bra där har jag inga oroligheter för han tar piluts plats. Mer orolig för cederholm som ej imponerat på mig de matcher jag såg på försäsongen

Hade varit på alla om det inte var før att man jobbade i Køpenhamn, får nøja mig med tv och se dom som går nær jag ær hemma eller spelas i malmø.

Ikväll kan vi alltså mönstra en PP formation med

Hansson- arlbrandt
Brithen-Thörnberg-Christensen

Smaka på den…

Matchen man har väntat på är nu här. Ska bli väldigt intressant att se om HV är det laget som klarar av att klura ut Karlskrona eller om man precis som de andra lagen inte kommer till. Det finns 2 scenarior för mig antingen blir det en jämn match där HV får väldigt svårt att skapa några riktigt bra chanser på Karlskrona vilket kommer gynna dem om vi inte är vakna defensivt. Eller så kör man över dem skottmässigt som mot Örebro. Sen är bara frågan hur matchen slutar målmässigt.

Det är på gränsen till mjukporr!

Efter en fartfylld inledning känns det som att HV kommit av sig.

Ååååå va gööööött

Andersson jävla va bra han blivit!

Sundh och Stenlund hänger dit den! Snyggt!

Hård porr xxx

Vilket snyggt förarbete av Erik :smiley: :smiley:

Tycker laine och Tedenby är på klar uppgång nu me. Äckligt grymma forwards

:smiley: :smiley: