Omgång 9: HV71 - Karlskrona HK

Aa riktigt grymt med fart på de rören alltså.

Frågan är varför man inte kör den pp femman dock? Sundh i pp meh

Rätt tamt PP :exclamation:

1-0 är verkligen i underkant…fortsätt så här så kommer det ringa fler gånger ikväll!

Bra första. Khk är fortfarande i bussen. Kunde stått 5-0.

What? Ser ej matchen… Men skojar du?

Bra med ledning efter första och HV har varit bra, men trots att HV skapat en del chanser saknar jag ändå lite av den fart HV har haft i de tidigare matcherna.

Edit: Gäller i huvudsak i egen zon, där man inte riktigt får till pressen på samma fina sätt som tidigare.

OT: HVs hemsida verkar ligga nere. Cyberattacker från ryssarna? :open_mouth:

Khk ska vara väldigt glada att de har honken. Känns nästan tungt att vi inte förvaltar fler lägen. Men fortsätter vi såhär är det en promenadseger.

Som mot Örebro? :wink: :confused:

Tycker HV visar Karlskorna lite väl mycket respekt. Skulle vilja se att man går in och kör lite mer på dem. Tycker inte alls man ligger på som man brukar och då har man ändå 14-6 i skott. Tycker inte de ser speciellt bra ut än så länge så hade vi legat på dem som vi brukar mot andra lag hade vi nog haft nåt mål till. lite för slappt därute och det vet man ju vilket lag det brukar gynna. Man spelar inte alls dåligt men inte heller på den nivå man brukar. Man håller tillbaka lite av nån anledning skulle jag vilja säga. In och bomba sönder deras målvakt nu och funkar inte det så kan de börja fisa lite mer med spelet och leta lägen.

Spot on! Hoppas vi kan hålla våra huvuden kalla nu i andra bara. :slight_smile:

Näe Sundh verkar ta Öneruds plats i pp. Toppa pp femman!

SHLs hemsida strular en del också.

Fungerar SHL.se för er ?
här kommer örebromatchen upp samt nåt meddelande att den är offline

Ja jag märkte det också. Som sagt, ryssarna… :confused:

Samma här.

HV förlorar denna match!! Faan också sätt era lägen!

Varför har dom flyttar Christensen från första pp…

Lamt pp