Omgång 9: Växjö Lakers HC - HV71

Perfekt avslutning på en riktig bra dag. Hoppas HV ångar på på lördag.

skönt att gunnar håller nollan

nu får vi hoppas felix gör en bra match mot frölunda på lördag (har en känsla av man spelar felix på lördag)

Matchens gigant såklart Tedenby.
Gunnar stabil i målet utan att sättas på jätte svåra lägen.
Tycker även Fehervary var riktigt bra i matchen, känns som han blir bättre för varje match, gillar hans fysiska spel och hans skridskoåkningen är ju rätt hyfsad minst sagt :wink:

JP-femman
5: Mattias Tedenby.
4: Robin Figren.
3: Jonas Gunnarsson.
2: Martin Fehérváry.
1: Markus Ljungh.

Publik Vida Arena: 5548/5750

Förbannat bra match! Jag tror aldrig jag sett Tedenby så här bra.

Hoppas nu man lyckas hålla uppe ödmjukheten och intensiteten på Lördag. Jag tror det är bättre att möta Frölunda borta än typ Rögle hemma efter en sådan här urladdning. Då man lätt kan tappa lite ödmjukhet och slarva med detaljer annars.

Så sjukt bra insats av Hv idag och jag hade tokfel angående mitt tips innan matchen!
Växjö hade inte en chans idag! Grymt rätt igenom o kul för Gunnar i mål att få hålla nollan.
Figren har kommit upp sig rejält och visar sitt rätta jag numera tillsammans med Bengtsson o Sundh så kan de vara riktig obehagliga för vilket motstånd som helst!

Ljungh fick äntligen näta och hoppas det lossnar för honom nu. Tedenby går bara från klarhet till klarhet!
Efter en sån här insats är det lätt att somna!

Tyckte man nämnde på C-more att det var 5 år sedan man tog en fullpoängare efter 3 per. senast nere i Växjö

• Viktigt att bryta sådana trender :slight_smile:

Håller med, Fehervary gör nog sin bästa match i HV-stället och jag hoppas han får fortsätta att blomma ut under säsongen :slight_smile:

Fy fan vilken skön seger! Ska bli helt jävla underbart att gå till jobbet imorgon och möta alla Lakers-fans. Vi nollar alltså regerande mästarna i deras hemmaborg, en plats där vi torskat 10 raka matcher. Är så jävla glad!

Jävligt bra match. Tycker Lauridsen ser jävligt stabil ut med.

Var nog längesedan jag såg en sådan helt perfekt genomförbar match… PP är fortfarande iskallt men vad gör det när man vinner med4-0 borta.

Samma spel på lördag tack så det blir lugnt på jobbet på måndag.