Det är ju för att Hv har förstört innebörden av det ordet å det grövsta
Det börjar ändå brännas. Sylvass insändare. Ljummet svar.
Trött jävla svar…
Kontinuitet kan vara bra om det handlar om saker som är vettiga och det är bra personer bakom det. Tyvärr har det som varit kontinuitet i HV71 inte funkat.
Angående svaret på insändaren, nja.
Hur mycket är Fasth involverad i styrelsearbetet undrar jag. Hon lyfter ju fram honom rätt ordentligt.
Han är väl heltidsanställd av Carolina Hurricanes som utvecklingtränare?
Deltar via länk då och då?
För inte f-n pendlar han över Atlanten för att sitta å dricka kaffe med Ali & Co.
Jesper bor i Huskvarna och deltar hos Canes över länk. Det är, som jag förstått, inte heltid.
Ok, tvärtom då. De var ju iofs bra.
Kanske mindre bra för de som ska utvecklas på andra sidan pölen.
Men de siiiter ju vi i ![]()
Precis👍jättebra insändare som besvaras med floskler, precis som väntat
I all ödmjukhet som icke-hockeyexpert. Jag kollar en del NHL och ‘Canes spelar ju en fartfylld och frejdig hockey. Är det den hockeyn HV71 försöker härma? Abbott och Fasth och Anton har kanske inspiration därifrån som gemensam nämnare?
Aggressiv forecheck, hålla i puck, försöka få mycket zontid med puckinnehav, spelsystemet är överordnat enskilda stjärnor. Asså försöker HV göra något liknande?
Funkar bra för Cannes oavsett.
Kanske det.
Alla deras C är C/FW, där Liljander plockat upp den saken med kanske ![]()
Trams-svar.
Att luta hela jävla styrelsen på en persons hockeykarriär är fan uselt.
I övrigt är alla andra argument av typen “vi jobbar jäääääte-myket, lovar”
Som en 7-åring.
Fast spenderar väl inte så mycket tid i Jönköping? Ren alibifunktion.
Men de pratar ju faktiskt hockey minst en gång i veckan!
Och ibland ställer de svåra frågor också. Kanske “Varför kostar varje poäng vi tar över en miljon i spelarlöner?"
Jag lät AI analysera fråga och svar med hänvisningen att läsa mellan raderna i svaret. Blev onödigt bra i min värld, dock väldigt långt, men ett utdrag:
“Vi kommunicerar inte heller utanför styrelserummet, för att undvika ryktesspridning.”
Mellan raderna:
-
Det här är en käftsmäll mot öppenhet och ett direkt avståndstagande från supporters, media och intern läcka-kultur.
-
Subtext:
– “Vi pratar inte. Punkt.”
– “Allt ni hör/ser är rykten, inte från oss.” -
Det är också maktspråk:
– Information = makt.
– Styrelsen markerar att de tänker sitta på den, för “föreningens bästa”.
Det kan upplevas som:
“Vi står över debatten. Ni sitter i mörkret, men det är för ert eget bästa.”
“Det kan uppfattas som passivt… men jag kan lova att vi gör allt…”
Mellan raderna:
-
Hon vet exakt hur det ser ut utifrån – passivitet – men väljer att inte möta det med konkreta bevis.
-
Istället:
– “Jag lovar.”
– “Vi gör allt.” -
Det är försäkringsretorik utan transparens: “tro på mitt ord, inte på vad ni ser i tabellen eller på isen.”
Jag tycker det inte ens är ett ljummet svar utan ett fullständigt icke-svar.
Jag uppfattade det som att han har hand om spelarutveckling för draftade spelare i Europa
Det där är ju dessutom en självmotsägelse. Ryktesspridning uppstår ju per definition när det inte finns information tillgängling. Förutsättningen för att undvika ryktesspridning är ju att kommunicera UTANFÖR styrelserummet.
Men men.
Kan vara det viktigaste som hänt i HV71 historia! Avsätt ALI snarast möjligt!
Repris
Så här svarade ALI på frågan om “kontinuitet” inför kvalet ifjol och vad som sker om HV fortsätter vara i botten av tabellen i framtiden:
”Om vi skulle fortsätta vara ett bottenlag. Då får vi omvärdera situationen. Man ska inte tro att kontinuitet betyder att vi sitter still på rumpan”
Undrar i min stillhet när den där rumpan ska skakas, eller vad det bara snack?