Jag har nu blivit medlem. Inte för att stötta den nuvarande ledningen, och pusha HV71 i dess dödsvandring, utan för att kunna markera, visa missnöje och få till förändring. Jag kommer inte kunna ta mig till möten men lägger gärna en fullmakt till en vettig forumdeltagare som är på plats. Låt oss tillsammans göra skillnad och se till att ALI och hennes vänner inte styr denna skutan rätt ner på botten (de är på god väg att göra detta redan).
Jag har suttit i styrelsen för en division 2 klubb. Misstänker att det är stooor skillnad gentemot en shl-klubb.
Sen så är min arbetsgivare huvudsponsor för HV så det hade nog blivit dumt ändå.
Huvudsponsorerna har alltid platser i HVs styrelse. Så det är inget problem.
Eftersom vi hushåller i samma stad så besitter även jag detta problem. Så även jag kan lämna fullmakt till en person för min röst.
Utan att ha lyssnat. Har vi en spy/jag vill kräkas emoji
öh Diabolics du har jobb ![]()
Man blir ju lika rädd när man ser en intervju av henne som när robert gustafsson härmar Carl Bildt i SNN news med Micke Tornving
![]()

Tycker inte att det var en så dålig intervju.
Tråkigt att Richard lämnar.
Inte helt oväntat då jag uppfattade det som att han motvilligt blev KD.
Känns som att man gjorde sig av med en kompetent person inom det kommersiella för att man gjorde det enkelt för sig att ta någon inom organisationen istället för att rekrytera in någon ny som KD.
Lycka till Richard!
Så har jag alltid uppfattat det med. Nylin fick en roll han inte sökte.
Ska bli intressant att se vem som blir ny KD. Sen undrar jag vad en klubbdirektör och ordförande gör, klubbdirektören har väl bl.a lite mer med ekonomi att göra va?
Bra ledare är oftast de som egentligen inte ville…
KD är ju som en VD.
Ordförande gör inte ett skit, egentligen. Ordförande styr bara upp styrelsearbetet samt ser till att de mål som sätts upp där följs upp, avseende föreningens verksamhet. De allokerar budget för detta ändamål.
Någonstans tackade han ändå ja, trots att han inte hade kompetens för rollen. Det faller i hans eget knä. Med lite självkännedom hade han sagt ”Nej, de är över min paygrade”.
Det är ointressant i mitt sett att se det. Han såg det säkerligen som ett steg i karriären, ett steg att testa. Sen att han inte hade kompetens för rollen är inte helt korrekt. Han hade nog tillräckligt, resten måste man lära sig. Denna del falerade, imo.
Nu kliver han av, troligen för att han inser att steget var för svårt eller för “dyrt”.
Jag kommer inte klandra honom för att han försökte. Att han nu kliver av är sunt.
Min fråga är då? Vem ska du flörta med härnäst för att sälja in oss? ![]()
Inte är det ALI iallafall. Hon har fått frågan men det var “ingen hemma” där i termer av att motta det erbjudandet. Därav antagandet att de inte är så sugna på att arbeta med fansen, förutom att hjälpa dem så de står där med flaggor etc och skapar stämning. Den typen av relation har hon nog inget emot. Men kritik. Det tror jag inte är välkommet.
Jag är med dig hela vägen. Vi fick ju själva erfara detta. Tragiskt.
Det är ALI som är den stora boven i denna förening.
Varför då? Det kan vara bra att förklara varför man tycker något, folk kan vara emot något av olika anledningar. Jag säger inte att jag är för, om du undrar det.