OS-hockey 2026

Kan ju konstatera att Filip Gustavsson har en mindre bra match. :sweat_smile:

Jag såg Italien - Japan i Kinnarps för drygt 20 år sen. Helst inte igen.

1 gillning

1 gillning

Att Italien skulle vara grymma på hockey såg man ju inte. Möjligtvis överlägsna i Gnocchi-bockey, men inte så här bra.

1 gillning

Det var dock några år sedan :blush:

1 gillning

Hög motivation för dom. Premiär och hemmaplan.

Göte Wiklund i all ära, men någon Göte Wälitalo är han inte.

Någon som vet varför det är så jävölskt många power breaks under landskamper?

Sverige då? Längtar till köttpullspizzan efter match?

Kalman i båset. Ser ut som han tillhör Secret Service.

HV represents!

Ja eller Soumi på fredag

1 gillning

Skadeproblem incoming?

Salamifrakturer är inte att leka med.

Hur gick matchen? Antar att USA på den tiden bara ställde upp med collegespelare?!

Kommer faktiskt inte ihåg. Brukade alltid skriva statistik i programmen men inte i detta.

Det är ju 50 år sedan :sweat_smile:

1 gillning

Fattar! Vi vann säkert :flexed_biceps:

1 gillning

Bra pling i stolpen där.

En bra målvakt stoppar inte bara många puckar, han skänker också ett lugn och ger självförtroende till hela försvarsspelet.

Om det börjar hacka redan längst bak är det svårt att kompensera längre fram, det kuggar liksom inte i.

Det går inte att underskatta målvaktssituationens betydelse i HV där vi kanske hittar ett antal matchers skillnad, alltså det som gör oss till ett kvallag istället för ett play-in-lag. För det är som sagt inte bara räddningarna i sig.

Hlavaj i Slovakien och Clara i Italien var de som imponerade mest på mig igår.

Gustavsson, inte så mycket. 2 tavlor som gav motståndaren Italien energi och enda anledningen till att det blev spänning.

Om det va oskärpa och nonchalant låter jag va osagt, men andra motståndare snappar upp denna sak. Och bättre motstånd hugger mera. Utöver en gedigen laginsats så behöver man den där målvakten, backen och målskytten för att vinna guld.

Det är självklart att Clara var mer tänd än Gustavsson i en sådan här match, men det visar ändå betydelsen för resterande spelet.

Det gick ju att se hur stora Italienarna blev efter sina mål.