Målis har inte kommit in i detta OS. Bryt och byt.
HV har ingen bra tränare, men det har Tre kronor inte heller….
Ham Salad har väl inte bevisat något på internationell nivå.
Seså, sparka tönten i Tre Kronors bås så vi kan anställa honom i HV istället.
Det gula laget…uppträder ofta precis som HV71. Säkert att det inte är HV? Oceaner av fri yta framför eget mål.
Gustafsson måste fan vara den sämsta målvakten jag sett iår. Skakar som ett asplöv varje gång finland lägger en puck mot mål. Värre än Lehtinen 200%
Fingertoppskänsla att köra med samma skakiga målvakt 2 matcher i rad
Samton Hallquist?
Har inte kollat men jag antar att det ser mycket bättre ut än förra matchen och att vi leder i underliggande siffror?
Jag har inte mycket för Sam. Framförallt inte som turneringscoach (landslag) där mycket fokus ligger på att matchcoacha aktivt, snabba justeringar och korrekta beslut. Där är han blek.
Ja i båset har han utstrålningen av en bildstod.
Hallam kanske är av det materialet som funkar bäst som HC i daglig kontinuerligt verksamhet. I ett klubblag. Som han själv varit inne på, att han saknar. Likt Rahm som kommer som mest rätt i ass roll i mer välmående miljö.
Edit: Hänger Rahm med till alperna! Om vi trillar ur?
När det var 40 sekunder kvar tog geniet Hallam målvakten.
Innan de släppte in det sista målet: hade en vinst med 2 mål över Slovakien gjort Sverige till gruppvinnare, nu behöver vi en 4 måls vinst för att bli gruppvinnare
Ett sånt geni den där Hallam ![]()
Precis som att sätta Zibanedjad, Rakell och EP40 i samma lina
Eller att spela Holmberg mer än Forsberg. Det gjorde han förvisso inte idag.
Och dessutom, när de tagit ut målvakten höll spelarna på att bara passa pucken mellan varandra. Det kändes bekant.,.
Jag ger mig f-n på att det var Blomqvist som coachade Tre Kronor idag, möjligen förklädd till Hallam. För det känns som en repris på HV-Skellefteå. Räknefel!
Ni som har koll på NHL. Hur hade ni formerat laget framöver?
Många var svaga idag. Vissa även mot Italien. Tänker Gustafsson, Hedman, Holmberg, Rakell bla.
Vill ha in Wallstedt, Foppa och Johansson i laget nu.
Ut med Holmberg, Rakell.
Jag skulle vilja testa detta :
Nylander Eriksson-Ek Raymond
Kempe Zibanejad Forsberg
M.Johansson EP40 Bratt
Holmberg Lindholm Rakell
Wennberg
Landeskog
Hedman Dahlin
Broberg Karlsson
Forsling Andersson
H.Lindholm
OEL
Tycker att Wennberg varit bättre än Holmberg.
Landeskog var bra mot Italien men svag idag. Är dock beredd att ge honom en ny chans då han är kapten och viktigt för laget.
Hedman mycket tveksam i båda. Har ännu inte heller sett Brobergs storhet. Rakell har fått allt för stor roll.
Wallstedt (Markström)
Dahlin-Forsling
Karlsson-Hedman
Andersson-Lindholm
Extra: OEL
Läktaren: Broberg
Nylander-Eriksson Ek-Bratt
Raymond-Petersson-Kempe
Foppa-Lindholm-Zibanejad
Johansson-Wennberg-Landeskog
Extra: Rakell
Läktaren: Holmberg
Ja, Hedman var inte alls bra idag, var på vippen att själv “bänka honom”
… men det kändes lika svårt som med Landeskog - men båda dessa har ju precis nyss kommit tillbaka från skador
Jag tycker det saknas lite mer köttiga alllround-spelare som Backlund och William Karlsson och för mycket av tunnare tekniska spelare som Lindholm, EP40, Rakell .
Tyckte Hallam tog ut för många sådana och gillade inte alls hur han satte ihop kedjan med Zibanejad & EP40
Tittade lite med ett öga på matchen igår.
Det jag hörde expertkommentatorn Loob säga fick mig att få spysmak i munnen.
Han sa ”vila med pucken”