Play In 2: Leksand - HV71

Dags för en tråd med mindre än 9 timmar kvar till nedsläpp.
Hinns inte med detaljer och snygga trådar från min sida idag, så blir enkelt och smidigt.
Tror på ett HV71 med enormt med självförtroende och jag har en bra känsla inför kvällens match där vi förhoppningsvis vinner och får tacka Leksand för en bra och stabil genomförd säsong. Orättvist om HV71 vinner? Svar: NEJ. Det gäller inte att vara bäst under säsongen, utan det är nu det ska plockas fram. Hoppas också fallet blir så.
Kan det bli en repris av shl.se/shl-arena/38708/live/ ? Frågorna är många och svaren får vi runt 21:30 +

Nu laddar vi !

Lovely! Fram för hockeyfri torsdag!!

Jag såg att Kanal9 sänder “den andra matchen”. Sänds den riktiga matchen någonstans eller blir det misären hos Cmore web-TV?

// JV

Cmore Sport sänder den iaf i HD, hur det är med webben vet jag inte riktigt.

Vår match sänds på huvudkanalen, Cmore sport och HD och även på Cmore LIVE 4. Den sänds även på webben csports.se/cmore/?progId=2571463

Övrigt skräp sänds på Kanal9.

Senaste nytt uppe från Leksand, läst och kopierat från aftonblaskan:

14:40
Sportbladet:
Han är osäker i HV71
Chris Campoli har levererat sedan han värvades in under säsongen och förlängde nyligen kontraktet med HV.
Men till kvällens match i Leksand är nordamerikanen osäker på spel. Enligt Dalarnas Tidningar är det ”mycket tveksamt” om Campoli finns med i kvällens HV-lag.
Sportbladet söker HV-ledningen för en kommentar.
/Jimmie Larsson, Stockholm

14:04
Sportbladet:
Bänkas han i kväll igen?
Elias Fälth satt på läktaren i första Play In-matchen mot Leksand. Inte skadad, utan petad.
– Det handlar helt och håller om formnivå och vad man presterat. Han har helt enkelt inte varit på sin toppnivå, säger tränaren Torgny Bendelin till Expressen.

Fälth finns med i den HV-trupp som tog bussen till Leksand i går. Men får han spela?
/Jimmie Larsson, Stockholm

Sjukt taggad! Vore så gött å slippa en tredje avgörande match. få några dagars vila till det eventuella kvartsfinalserien mot SAIK, det skulle behövas!

En storseger skulle inte sitta fel då vi inte har varit bortskämda med det denna säsongen… :wink:

Vad skönt! Jag höll på att kräkas när jag såg den gräsliga grafiken på Kanal 9. Allting kändes plastigt och tillgjort och jag ville bara ta på mig gummihandskar eller något för att inte råka smittas av något.

Uppdatering:

14:56
Sportbladet:
Campoli klev av på värmningen
Just surrat med Thomas Ljungbergh, assisterande tränare i HV, som bekräftar att Chris Campoli är osäker på spel.
– Han klev av på värmningen, det stämmer. Sedan får vi se om han är med i kväll eller inte, säger Ljungbergh.

HV tog bussen till Leksand i går och Ljungbergh ser fram emot kvällens uppgift.
– Känslan är jättebra. Vi gjorde en kanonmatch sist och vann välförtjänt. Nu fick vi komma upp hit till Dalarna i fint väder, och det blir säkert trevlig hockeystämning inför deras fans.
Hur tror du matchbiden skiljer sig med tanke på att ni är på bortaplan nu?
– Förhoppningsvis blir det inga stora skillnader. Vi vill ta kommandot. Men det blir spännande, de kommer att vara påhejade.
/Jimmie Larsson, Stockholm

Ett klipp inför matchen ikväll, intervjuer med Bendelin, Appelgren, Hersley och tankar inför matchen. I slutet av klippet säger de även att #41 är ytterst tveksam till spel ikväll, isf lär #33 få speltid.

dt.se/sport/lif/1.6951848-se … ppladdning

fy fan va skönt det vore om han byfånen i leksands mål skiter ner sig å släpper 4 enkla i första perioden… så man får lite lugn och ro. Jag är skiträdd för ett scenario då hv spelar bra men målisen står på huvudet… i en tredje match faller pressen över på HV.

Käften! Precis så känner jag också. Kusligt bra beskrivning.

// JV

:laughing:

Nervositeten sitter utanpå mina kläder idag. Jag gillar det inte, men känslan är en klassisk slutspelskänsla, som alltid har funnits där. Att döma av förra matchen fanns inga vidare nervösa känslor hos våra krigare, hoppas de fortsätter på samma inslagna väg idag, då kommer det gå vägen det här.

Har för övrigt slutat snusa, kan säga att det inte bidrar till en lugnade personlighet… Nikotinsuktande + nervöst play-in = halvt om halvt död.

Ha ha stackare. Själv tog jag det smarta(?) beslutet att börja snusa i januari igen efter nästan två års uppehåll. Tog några snus av polaren när vi var på AIK-HV 2 jan och då blev man fast igen. Ja nerverna är på helspänn idag. Vore underbart att slå ut medias gullegrisar ikväll.

Jo jag har haft ont i magen hela dan. Det känns inte riktigt bra men å andra sidan tror Leksingarna på skolan att HV kommer att vinna.
Tyvärr tror ju Wikegård det också [url]http://wikegard.blogg.tv4.se/2014/03/12/fardiga-leksand-vs-hv-vi-har-chans-till-revansch/[/url] och han har oftast fel så det känns inte säkert.

Kan det inte bara börja nu?

Ska bli intressant att se om HV kan spela flera bra matcher i rad.
Viktigt att vara med från start och ligga hårt på Hersley. Leksand har en bra femma, har man hyfsad kontroll på den är väldigt mycket vunnet.

Usch… Fy fan va nervös man är.

Jag har redan börjat ladda inför kvartsfinalen. Vi är så gott som där. Lätt som en plätt.

Nämen, visst är det lite nervöst - men å andra sidan är kvartsfinal bara bonus denna säsong. Ska bli kul att se ytterligare en match som gäller något på riktigt. Ingen - inte ens våra “överbetalda divor” tar nog så lätt på dessa matcher. Jag räknar med att även idag se Krog slita, Nilsson tugga fradga och Jämtin täcka skott. Äntligen har säsongen börjat!

Jag tror att vi måste vinna denna grabbar och tjejer. Förlorar vi idag så går pressen över på oss och dalafjantarna får vind i sina knäckebröd.

Alle man ombord för nu kör vi!!!

JA!Riktigt skönt att se dessa herrar offra sina framtänder förra matchen. Hoppas på liknande ikväll.

NU KÖR VI!

Bara börja käka tandtråd igen elr hur Haard :slight_smile: