Play In 3 - Vinna eller försvinna

3:e gången gillt, som det brukar heta.
Tycker inte på något sett att Leksand bjudit upp till dans, utan det har vart HV71 som snäppat upp sig både ett och två hack. Att sedan Leksand har en omänsklig målvakt är en annan sak. Det har vart lite HV71 VS Goliat i målet.
Ser en stor chans att HV71 vinner ikväll, men då måste också spelare som i normalt fall är målfarliga sätta alla sina chanser.
Matchen igår borde vart avgjord efter en spelad period. Men som sagt, svårt när Goliat står i målet och tar allt och lite till.
Och ju längre matchen går, ju mer psykologiskt övertag får Leksand, pga HV71 inte får in puckuslingen. Men som sagt, 3:e gången gillt och vinna eller försvinna ikväll. Vore väl fan om denna Goliat ska göra en 3:e match på samma sätt?

Angående Riley:

Riley Holzapfel, 4 matchers avstängning för “tacklingen” mot Fabbe Brunnström. Ska man skratta eller gråta? Förbannade Lotterinämnd.

Övrigt:

M.Nilsson skadad (knä)
C.Campoli (osäker till spel)
T.Rajala (osäker till spel, enligt T.Bendelin) Enligt T.Rajala själv så är han spelklar !!

I övrigt, vet ni läget !

Det jag är mest orolig för är att vi inte får samma matchbild den här matchen. Att vi inte är dominanta de första 30 minuterna som vi varit i de två tidigare matcherna. Får vi samma matchbild så är det bara Alsenfelt emot tror jag. Han är mycket viktigare än Hersley för dem. Det går inte slänga iväg halvdana skott mot kassen, han släpper inga sådana, utan jag tror det krävs skymning, styrningar, två- mot en-lägen osv. Kom igen nu HV!

Detta kanske låter lite konstigt. Men jag tror vi skulle gynnas av en annorlunda matchbild, där Leksand håller i taktpinnen. Så att vi kan spela långa första pass och kontra på Alsenfeldt. Då får vi 2-1, 1-0 och 3-2 lägen. För som det sett ut så har vi inte riktigt kraften att ta oss in på mål för att göra skräpmålen som man brukar belönas med vid ett enormt spelövertag. Wesslau skulle också få spela ett lite annorlunda målvaktsspel än vad han gjort hitintills, han skulle vara varm när han får skott mot sig och backarna kan hålla rent på ett annat sätt då vi hela tiden är samlade i försvarszon.

NU blir jag fan trött på riktigt!!

Toni Rajala stora rubriker i tidningen igår, JAG SPELAR IMORGON!
Nu verkar halva laget vara borta igen?

Gå ut och tala klar-språk nu BENDELIN.

Vad är det för skador, hur skadade är dom, Varför spelar dom 1 match och sen inte nästa match. hållit på såhär i 30 omgångar snart? Det är nog mer invecklat än att dom är skadade. Det här är ju sjukt jobbigt. Jävla hoppande fram in o ut hela tiden på halva laget. Snacka för fan.

Ska HV vinna ikväll vill det till att Alsenfelt inte ser när pucken. Han ska ha ett rövskägg i ansiktet så fort det blir PP.
Och på tal om PP… Mer direktskott! Petrasek tar ALLTID emot pucken innan han ens funderar på att skjuta. Är det konstigt att de hinner täcka skott då? Nej, ladda för skott innan pass kommer och visa att ni vill göra mål!

Mot kvartsfinal och en chans att försvara sin heder!

Pettan var mm från att göra 0-2 igår men Ahlsenfeldt skymd som han var hörde pucken och viftade till och slog undan den med lilla klubbspetsen. Fy fan.

En match där verkligen allt gäller… Kan HV verkligen kliva fram och visa att man kan vara bäst då? Tveksamt.
Med tanke på hur den här säsongen sett ut är det inte speciellt troligt. Leksand har å andra sidan inte övertygat i denna matchserien heller och HV har i mina ögon varit det bättre laget sett över de två matcherna. Hade vi haft marginalerna med oss så hade vi varit klara för kvartsfinal nu.

Tyvärr är ishockey inte rättvist och nu står det 1-1 och allt avgörs i kväll. Tyvärr tror jag i och med att Leksand vann i går att pressen ligger på oss. Ett fullsatt Tegera kommer heja fram sitt lag och agera sjätte utespelare.

Jag efterlyser:
Bättre skärpa i avsluten. Gör vi inte mål på de lägen vi får i kväll så kan vi lika gärna åka hem igen.
Minimera antalet felpassningar i försvars- och mittszon. Vi har tappat för många matcher på detta.
Se till att leverera i PP och vi har en bra chans att faktiskt vinna i kväll. Skjut och hugg på returer och ge fan i att snurra runt i sarghörnena.
Punktmarkera Hersley i BP och låt inte den satan skjuta.
Vinn tekningarna och närkamperna. Mal ner dalmasarna i isen för fan.

NU KÖR VI HV! KROSSA LEKSAND!

Ja det är nästan lika bra att hålla honom stenhårt i 5-4 och så får övriga spelare på isen lira 4 mot 3.

Tjeckerna gjorde ju det efter halva andra mot Erik Karlsson med ganska god framgång. Helt klart värt att testa.

Ska fan vinna idag, all-in på HV! Eller en hundring iaf! :smiley:

Holza avstängd…

hockeysverige.se/2014/03/13/ … esmatchen/

Ta mig jävlen helt sjukt. Fan vad trött jag blir på den där satans jävla helvetes lotterinämnden.

Nu är tacklingar alltså med andra ord officiellt förbjudna i SHL. Tack för det beskedet iaf.

Om än hur många blåmärken och smärta det kommer generera så måste alla spelare gå stenhårt på kassen för att störa Alsenfelt, annars säger jag nu att det redan är slutspelat för HV.
114skott :exclamation: (på och utanför) och bara 5mål visar hur ineffektiva vi verkligen är i offensiv zon. För det kan inte va bara Alsenfelts förmåga att suga in pucken, det är hela truppens uppoffringar att “sälja sig dyrt” framför kassen som inte är 100%. Det måste den va för utdelning i dagens hockey, speciellt i tajta sammandrabbningar i slutspelet.

In på kassen och gröta, skymma, starta slagsmål ect är medicinen nu, Alsenfelt måste få ett helvete!

Jävligt surt att Holzy är avstängd, vi som behöver allt kött vi kan få… :imp:

Kämpa HV!!

Ja det visste man ju, Allt som kan gå mot HV71 den här säsongen hat fan gjort det. Men det är då det är som skönast att vinna :smiley:
Tråkigt nog kanske inte HV71 vågar tackla nu och det förstör hela jävla matchen. Men fan vilken snäll, Kollade på den igen. Riktig Salmela kvalite på en alltså.

Holza avstängning är ju ett skämt :angry:

Dax att sätta in folk som lirat hockey i nämnden som vet vad det handlar om.
Både Wikegård och Sanny Lindström tycker det är schyst tackling och de vet vad hockey handlar om!

Är ju fan med att ett gäng slipsnissar ska påverka detta som blundar så fort de ser en tackling.
Hockey är och ska så förbli en kampsport men tyvärr verkar det mer o mer gå åt damhockey nivå!
Pinsamt!

Men hoppas verkligen detta tänder våra spelare till att verkligen gå ut förbannade och visa de spröda knäckebröden hur fan hockey spelas!

Problemet är ju, att även om vi dominerat spelet i matcherna, såhär har det sett ut för leksand hela säsongen.
Och det är inget tal om att alsenfeldt har spelat bra i två matcher så därför kommer han få en dålig match,
utan han har sett ungefär likadan ut hela säsongen och storspelat tyvvär :confused: Så det blir en svår nöt att knäcka.
Lika med Hersley, hur fan ska man handskas med karln?

Kör över han för fan! Gå stenhårt på han i varje byte, shyssta stenhårda tacklingar. Punktmarkering i BP. Enda anledningen han fick göra ett senast var att man ju inte får ha folk ovanför tekningscirkeln så ingen han ut på han innan han avlossade skottet. Detta är inget vi kan påverka, men annars… kör över karln.

Riktigt surt med Holza. När Brithén blev påkörd bakifrån bakom mål en meter från sargen i ett senare skede så fick man inte ens se en repris på händelsen. Och den solklara hakningen på William Karlsson när han nästan var fri har det också varit tyst om. :frowning:

Idag kommer Alsenfelt inte orka hålla emot. HV vinner med 3-4 puckar!