Jäklar, det är ju ingen gammal skit du har!!
Jersey Jack, har inte testat nåt av deras flipper än.
Tänker att skärmen kanske tar bort fokuset lite från själva spelet men jag har som sagt inte spelat nåt än.
Jäklar, det är ju ingen gammal skit du har!!
Jersey Jack, har inte testat nåt av deras flipper än.
Tänker att skärmen kanske tar bort fokuset lite från själva spelet men jag har som sagt inte spelat nåt än.
Min plan är att ersätta AIQ genom ett byte till ett JJP, oklart vilket just nu, de är lite svåra (och dyra) att få tag i. Jag älskade min DI. Kvaliteten är överlägsen. Dessutom var det ett spel designat av Pat Lawlor, samma som TZ.
Har en egenbyggd arkadkabinett med en emulator i och ett elektromekaniskt flipper. Drömmen är att komplettera med Medieval Madness och Monster Bash, tyvärr har jag inte 140 000 per spel över som ligger och dammar på ett konto. Men en dag så…
Det är inte lämpligt att gå in och köpa de titlarna direkt från start. Bättre att köpa in sig med billigare spel, fixa lite, byta upp sig med jämna mellanrum. Men det tar tid och kräver att man har intresset.
Mitt TSPP är just nu nedplockat i atomer för restaurering. Det hoppas jag på när/om jag blir klar. DI köpte jag begagnat innan priset sköt i höjden, bytte mot AIQ, som är värt mer, men lade en liten peng emellan.
Så vad är TSPP och AIQ, för mig (och kanske andra) som älskar flipper men inte är insatta?
AIQ = Avengers, infinity quest.
TZ = Twilight zone
TSPP = The Simpsons pinball party
DI = Dialed in
Eller blev det fel på nån nu @Diabolics??
Det är korrekt.
Nörderi
Fanns en arkadhall på Barnarpsgatan i Jkpg förr vet jag. Hann bara gå dit en gång innan det stängde men där fanns massa kul där.
Det var sjukt länge sen sen hade du VIP/videocenter eller ngt precis brevid =)
På den gamla goda tiden när man hyrde VHS och tv-spel iställer för att streama. Voj voj.
Var ju helt klart ngt chamrigt med det
Finns en på Norra Strandgatan, precis vid rondellen vid stranden. Var där med jobbet för ett par år sedan, Matchstick Pinball.
Har för mig att Pizzeria Alcamo såldes någonstans runt 2004 till sina kusiner som tog över stället och tidigare ägarna köpte upp pizzeria Cactus och döpte om det till Prima.
Kan dessutom tilläga att holy kebab uppe på A6 är så nära man kan komma en “riktig” berlin döner i jkpg området. Sjukt gott krispigt bröd med sin “berlinsås” som är en vitlökssås med lite curry i.
Det måste undersökas! Tack för tipset!
Tänkte komma med ett litet boktips, har just läst Hämden är ljuv AB
av Jonas Jonasson, han som också skrev boken Hundraåringen
. Den handlar om att hämnas oförretter, då kom jag att tänka på att t.ex. om en före detta sportchef har begått oförretter mot en Hockeyklubb, då kan man få ideer på att hämnas. Exempelvis limma fast locket på hans brevlåda eller kanske stjäla hans frimärkssamling. Skämt åtsido en jäkligt rolig bok.