Prata om det du vill tråden

Nu till mer OT, Schrödingers katt - de första som verkligen satte sig ordentligt i skallen från Big Bang Theory :face_exhaling:

Nytt namn på tråden:

”Tråden om #38 OT Alsing (OT)”

1 gillning

”Tråden om #99 Schrödingers katt”

3 gillningar

Ännu bättre.

1 gillning

Jag vill ju veta vilken kattsand Schrödingers katt använde. Jag ska nog ägna resten av livet att försöka ta reda på det. :joy: (Yes jag vet vad begreppet betyder)

1 gillning

Vi vet inte säkert om han bajsat eller ej :slight_smile:

LOL!

1 gillning

Apropå polarisering

Jag tyckte Esa delade upp i två poler med detta inlägg .

En pol som tyckte att det var en “bra start på säsongen” trots 6 förluster och sen en annan pol.
(Vilken låter vettigast att tillhöra tycker ni ?)

Själv såg jag inte mycket av någon som tyckte det var en bra start.

Sen när man läger till att vi nu borde kunna komma överens om att det är bra att inte förlora så låter det ju som om det fanns en grupp som tyckte det var bra, och nu kanske de äntligen kan inse att så inte är fallet … :slight_smile:

Det var väl lite skoj kanske bakom också, men vi måste väl ha nåt att tjafsa om på forumet också och klart att någon kommer hugga på det.

2 gillningar

Det var några skribenter som ifrågasatte om jag någonsin hade sett en hockeymatch när jag inte tyckte det var bra typ omgång 4-5. Så nog fanns det personer som var väldigt nöjda med allting förutom resultatet.

Min poäng är att man inte kan vara nöjd när resultaten inte kommer, vilket de inte har under (snart) två säsonger under en viss tränare. Som sagt, vissa idiotförklarade mig för att jag inte höll med om hur bra allt var (förutom resultaten då).

1 gillning

Kommer inte driva vidare en diskussion med dig då jag vet att det aldrig leder till något. Du kan läsa själv det du skriver och om du inte menar det du skriver kan man ju redigera. Skriv då “Edit:” så det inte blir förvirring.

Jag kommer ihåg efter de 6 matcherna så sa vissa att kvalet redan var klart. Nu typ 35 matcher senare så är det fortfarande inte klart. snarare 50/50. Dvs de som påstod det hade fel. Svårare än så är det inte. Vi spelade dessutom en bättre hockey iallafall i första matchen. Fanns något att bygga på kändes det som. Sen fick de aldrig till det så trots att de spelade bättre hockey (än förra säsongen) så gick det sämre igen. Så där hade de som trodde på en vändning fel. Alla har haft fel i olika utsträckning.

4 gillningar

Hoppas inte Olle kommer in i sin tråd här och ser 20 inlägg som INTE handlar om honom och får en stroke ^^

3 gillningar

Det vi sa var att det var ”klart” utifrån statistik och historik. Ingen sa att det var omöjligt att HV skulle ligga på samma poäng som lag 12 efter 42 spelade omgångar. Det vi sa var att det mesta, sannolikheten och historiken, pekar på att vi kommer få kvala. Och där, vad jag vet, pekar fortsatt mer på att det blir kval än inte. Att sannolikheten minskar under säsong efter några lyckliga resultat betyder inte att utgångspunkten då var fel i sig. Så återkom när grundserien är färdigspelad om huruvida sannolikheten och historiken hade fel eller inte. Också viktigt att komma ihåg. Det är den vi lutat oss mot i våra åsikter, inte våra egna känslor, hopp och hålla tummarna.

2 gillningar

Två raka segrar (säsongsbästa?), bara målskillnad som skiljer för att klättra över kvalstrecket, Hult är fortfarande inte sjukskriven och Felix har både namn på tröjan och ny hjälm. Kan man trots det inte känna optimismens vindar blåsa, då vet i fan vad som krävs! Hade jag varit ALI hade jag bokat Knektaparken redan nu.

2 gillningar

det enda som blåser är nog gengasen mellan de där skakande skinkorna…

Skrev i fel tråd

Spelar ingen roll om vi så vinner alla kvarvarande matcher. Nått negativ statistik ska krystas fram och fokuseras på :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 gillningar

Denna typ av svar visar ju på hur lite tillit du har till att de som skriver här inne försöker ha en saklig debatt.

1 gillning

Jo det gör det nog.

Men nu släpper vi den debatten och snackar Olle här i denna tråden.

1 gillning

då vet vi var du står.

1 gillning