Projekt för Staden, För HV71

Ah absolut, bara en idé.
Att jag tänkt på det nu var för att nån ville mejla AD. Tänker att det är bra om vi i stort, åtminstone de som har samma hållning, går ihop i ett genomtänkt budskap. Inte så att man inte får mejla men som sagt, jag koordinerar vi oss kanske effekten blir bäst. Så vi inte får nåt tillbaka i form av ”sist skrev folk detta” där det egentligen kanske bara handlar om tolkningar…

1 gillning

Här kommer ett första utkast i vad jag tänkt mig som en lämplig grund att arbeta med. Jag vill att man ser över hela föreningen och inte enkom representationslaget. Min tanke är att varje punkt ska innehålla de mest väsentliga punkterna som vi anser att HV71 behöver/måste se över. Jag vill göra det enkelt för mottagaren, det ska inte vara en novell för det kommer ingen att orka läsa igenom.

Det ska sedan lämnas in till VB i PDF format, för av erfarenhet har man lagt ner tid och tanke i arbetet så kommer det upplevas seriöst och chanserna till att det får effekt ökar. En önskan här är vi lämnar in det med namnunderskrift (frivilligt) Det om något kan få en större påverkan hos beslutfattare.

En annan tanke är att få ut ett öppet brev (eller ovan arbete) till lokaltidningen JP, även där med namnunderskrifter. Om det skulle vara mer lämpligt med ett brev så behöver jag expertis i hur man formulerar sig gentemot media.

Ang lokal. För att ev ses och brainstorma idéer, inget har hänt här. Så kan inte säga mer.

Såg att det nämndes något om ett extra inkallat årsmöte, jag har faktiskt ingen erfarenhet om sådan sak. Så låter frågan vara öppen.

Det svåra i det här som jag upplever det är tiden, HV “börjar” jobba först på tisdag igen, hur mycket eller lite kommer hända då. Det vet vi inte. Är det bråttom in för att kunna påverka utan att försaka kvalitén i arbetet. Eller kan vi på sikt skicka in så att det finns på bordet till årsmötet i juni. Oklart!

Jag säger inte att detta är rätt väg att gå, det kanske finns andra mer lämpliga. Eller att mitt arbete är det bästa för att kunna påverka. Jag tvekar inte på mig utan vill göra det bästa för er som vill vara med och bidra och HV71.

5 gillningar

Husqvarna Garden*

Yes jag såg det. Väntade på att någon skulle reagera :smirk:

Husqvarna kommer reagera om inget annat :sweat_smile: Bra initiativ förövrigt!

1 gillning

Hehe ja och då är det kört :see_no_evil::joy: Tack så mycket :pray:

1 gillning

Supportrar*

Igen :see_no_evil: Tur att det endast är ett utkast. Kom på mig själv att jag ska ändra layouten. Ovan ser lite stökig ut och svårt att tyda. Den ska va ren och prydlig.

En uppdatering.

Jag har ordnat med en möteslokal. En speciell plats.
Där jag behöver svar på följande frågor.

Hur många kan tänka sig att sluta upp rent fysiskt?

Vilket dag och tid skulle passa för er som är intresserade? Av det jag har fått till mig så är det vardagar som gäller från tidigast kl.16.00 ich, kan säkerligen pusha för 17.00 också (lite oklart men vi får försöka anpassa) Vi kan försöka hålla en rimlig mötestid med tanke på allas livs pussel och anläggningens tillgänglighet.

Ni som skulle vara intresserade är ni medlemmar i HV71? (Inget måste bara en nyfiken fråga)
Vi har fått en chans att vara i HG, så behöver hålla en seriös framtoning.

Vi gör detta i syfte för att vi bryr oss om HV71 och vill föreningens bästa.

Ni som inte kan delta fysiskt kan ansluta via Teams.

Behöver svar snarast möjligt.

6 gillningar

Har missat lite här men är de ett möte ihop med folk inom hv ?

Nej, det är bara oss det gäller.

En jäkla synd att man bor 125 mil ifrån. Hade 100% deltagit annars. Bra initiativ!

4 gillningar

Tack.

Synd. Samtidigt tack för info att skicka med. Ni som inte kan delta fysiskt kan ansluta via Teams.

2 gillningar

Jag är intresserad och kan deltaga (om inte jobb eller liknande mot förmodan skulle krocka)

1 gillning

Kanon, gillar det. Hoppas fler vill ansluta på plats. Vi behöver vara ett gäng som kan tycka och tänka samt att det blir roligare att faktiskt arbeta med det.

Jag har nån timme att åka men kanske kan delta på Teams beroende av tid.

1 gillning

Uppdatering igen.

Jag har fått datum och tider för konferensrum i HG. Nedan datum är tillgängliga

Onsdag 10/4 17:00-19:00 ( förstår om det är kort varsel här men va tvungen att kolla med HV först)
Måndag 15/4 17:00-19:00
Onsdag 17/4 17:00-19:00

*VI får försöka hålla tiderna med tanke på tillgängligheten och varandras livssituation…

Ni som vill delta fysiskt eller via Teams kan skicka ett PM till mig så håller jag lättare reda på vilka som är anmälda. Ni som deltar via Teams skicka även med er aktuella e-post i PM:et.

Behöver svar snarast möjligt

Hoppas på uppslutning

Jag uppskattar ditt engagemang. Men. Detta går aningen fort. IMHO.
Jag säger inte att vi som förening har massor med tid att avvara för att få till förändringar, men om vi nu skall försöka få till möten etc, är verkligen HG det första stället detta bör vara på? Borde vi inte få våra ankor i rad, innan vi kopplar in föreningen? Dessutom, vad är kopplingen till föreningen? Kommer de närvara?

Jag säger detta utan att ha haft tid att mer än rudimentärt tittat på vad som skrivs i denna tråd. Så jag ber om ursäkt om detta redan dryftats.

3 gillningar

Se PM.

1 gillning

Jag håller med Diabolics. Jag gillar ditt engagemang, men tycker att detta behöver fogas ordentligt och inte skyndas fram, för ska det ändå göras tror jag det behöver vara väl genomtänkt och förankrat.

4 gillningar