Projekt för Staden, För HV71

Vi behöver alternativ till ny valberedning. Det är de första steget. Jag vet bra folk som nominerats, var de sen tar vägen får vi se. Jag TROR att även den ”vanliga” medlemmen börjar vakna och se att saker inte står rätt till nu.

1 gillning

Låter ju positivt så sätt. Vad utfallet blir vet vi ju inte. Okej, bättre sent än aldrig, men det hjälper ingenting i detta sammanhäng. Dom hade behövt va där under medlemsmötet.

Surrades lite om att sponsorer har vaknat till, vet vi något mer där?

Oklart om detta är rätt tråd men tillåter HV71 att man som medlem använder sig av en proxy för att rösta vid möten? Om så är fallet så skriver jag gärna över min röst till en forummedlem som kommer närvara på mötet och som strävar efter förändring (ALI-OUT).

Från stadgarna:

Årsmöte består av närvarande röstberättigade medlemmar. Vid förfall får medlemmen företrädas av ombud. Ombud får endast företräda en medlem.

Man får alltså lämna fullmakt till en närvarande medlem. Dock blir det ett litet arbeta att styra upp så att alla vi som inte kan vara med har någon att lämna fullmakt till iom att ombudet inte kan företräda flera.

Det löser vi.

Vi har många excell-riddare här.

1 gillning

Sen varför i helvete är du vaken 06:00 en söndagsmorgon :flushed_face:

Precis hemkommen från krogen?

1 gillning

Haha, knappast. Småbarnsförälder med sömnproblem sedan innan, har varit vaken sedan 03.46 :yawning_face:

Måste säga att jag är mer förvånad över att du är uppe vid sju en söndagsmorgon :laughing:

Kan också vara värt att nämna att om man tänkt bli medlem för att kunna ha rösträtt på årsmötet så ska man varit medlem i 3 månader före årsmötet. 2025 var årsmötet 18 juni, 2024 19 juni och 2023 21 juni. Om de följer samma mönster (tredje onsdagen i juni) i år så kommer årsmötet äga rum 17 juni. Vill man ha möjlighet att rösta behöver man alltså bli medlem närmsta dagarna.

3 gillningar

Klockan var 11:30 där jag är. :wink:

2 gillningar

Låter fint. Tänker att man kanske, inför mötet, kan lasta upp en lista på de personer som fysiskt kommer närvara på mötet och så kan man försöka “para ihop sig” med någon.

4 gillningar