Rabbaterade årskort för delning på forumet

Hej alla.

Vi har fått en deal på halva priset på upp till 6 säsongskort på röd sektion (2500kr/plats) för oss på forumet. Detta i ett försök att sprida glädje bland fansen och skapa möjligheter till att lära känna varandra och fostra en bra stämning och miljö.

Tanken är att de av oss som inte kan närvara på så många matcher, köper rabatterade biljetter med kravet att de delas ut, på rättvist sätt, till övriga forummedlemmar de matcher de inte kan nyttjas. Platserna skall i största möjliga mån användas vid varje tillfälle.

Idén har faktiskt kommit från flera håll här på forumet. Andersson711 delgav denna tanke redan när degraderingen vara ett faktum och han bor 40000000000km från Husqvarna Garden. Guld meddelade att han gärna delar med sig av sin biljett på ståplats.

Detta gjorde att jag kontaktade HV som gillade idén och gav oss ett erbjudande.

Nu vill jag veta vilka av er som är sugna på att vara med på detta tåg. Både genom att bidra till att köpa ett årskort, och att nyttja det när det väl finns att låna. Grunden för detta är inte att man skall köpa ett rabatterat årskort och sedan nyttja det 95% av matcherna. Vet ni med er att ni kommer kunna gå på mer än säg 50% av matcherna, då är det bättre att någon annan (om de finns) nyttjar denna deal. Skriv lite hur ni tänker kring hur ofta ni vill gå på match, både om man köper ett kort i denna deal eller om man lånar ett kort.

Jag kommer fylla på listorna under när ni meddelar intresse:

Jag kan tänka mig köpa ett/flera säsongskort:

Diabolics (kan tänka mig köpa två kort, ty barn, kommer kunna se en match varannan vecka som bäst)
RiWi (
Andersson711
Guld (givet att han kan cancellera sin ståplats och istället köpa denna)
Erdball (1+1 70/20%)
Kamy (om det blir platser långt upp)
Jag kan tänka mig låna ett/flera säsongskort:
NutarviGuld
Kamy (om det blir platser långt ner) :wink:

Riktigt bra!
Jag VILL gå på samtliga matcher men jobbet/barn tillåter det inte, därför är det onödigt att köpa fast plats.
Jag kan däremot definitivt låna och då swisha en summa för platserna när ordinarie plats-ägare inte kan.

jag köper gärna ett

Ja, fyll på med mig med då såklart…

Fantastisk idé och än mer fantastiskt att man lyckades få igenom den.

Nu är uppgörelsen av en väldigt god sak, och även om jag inte lär nyttja det så kommer många fler gå glädje av det, och jag förväntar mig att det ger ringar på vattnet.

Det är allmänt känt att forumet är för de med störst passion, men samtidigt de med absolut störst negativitet och ett fönster för övriga hockeysverige om HUR HV71S fans ÄR

Som sagt så är jag god vän med ett par nuvarande SHL-spelare. Ett flertal föredetta. Har viss kontakt med än fler, och det allmänna intrycket jag har är att Hv71s fans är bäst… För 15 år sedan. Nu är det ungefär i samma nivå som truppen. Sittplats håller riktigt hög nivå. Och jag föreställer mig att vårt forum är i majoritet ståplats eller representerar Ståplats.

Hoppas innerligt att man tar tillfället i akt och hjälper att LYFTA Hv71 som organisation och som Hockeyallsvenskt lag. Att man liksom hjälper till med en positivism.

Att stjäla en billig plats för att bara “hata” är liksom ingen hjälp.

Jag hoppas att detta fina initiativ ger ett resultat som smittar av sig i prestation. Låt det smitta av sig på rätt sätt

Skitsnack, det är din åsikt.

Min bror har klubbat på Björn Skifs dass.

Vad är det för fel på dig? Vafan snackar du om? Tror du vi här som du dömt ut som “de med absolut störst negativitet” går på hemma-match och buar och hatar på det lag vi älskar. Vem är du att komma hit och förolämpa oss på detta sätt?

Vafan menar du med att vi stjäl platser? Vad är det för jävla anklagande? Har du druckit för många öl denna kväll så du inte kan hålla tillbaka ditt förakt för oss som skriver här? Dessutom är ditt inlägg fördjävla mycket OT. Det enda du pysslar med på detta forum är att reta upp de som skriver här sedan tar du på dig offerkoftan när någon påpekar detta. Det reflekterar jävligt illa på din person.

Hmm. Den här tråden tog en oväntad vändning… Men bra rutet Diabolics.

On topic. Fint och bra initiativ Diabolics och ni andra. Visar vilket fantastiskt jäkla forum det är. Som för övrigt hyllats av skribenter på Lövens forum för att vara ett nyanserat sådant.

On topic igen. Hade hoppat på om jag haft möjlighet. Hoppas nu istället att andra tar chansen.

Jag är på! Bor i Gbg så det kommer inte bli många matcher för mig. Diabolics du bor väl oxå i gbg-området? Jag har ingen bil för tillfället så jag hakar gärna på om du ska upp någon gång/några gånger och delar bensinpengar.

Kommer dock inte skänka bort några eventuella finalbiljetter utan då ska jag vara på plats själv :smiley:

Förlåt för OT men ditt jävla troll! Du bidrar verkligen inte till nånting på detta forum.

Jag sponsrar gärna en av dessa platser, under förutsättning att jag kan byta den ståplatsbiljett jag redan köpt för exakt samma ändamål.

Är kanske tvärkört, men jag kollar upp det.

Jag delar gärna bil med dig till HG! Jag har inget behov av bensinpengar då jag kör elbil :wink:

Vill du att jag mailar samma snubbe som jag fått erbjudandet av? Kanske lättare om det kommer från mig och till den snubben jag redan har kontakt med? Annars kan du referera till mig. PM:a mig så får du kontaktuppgifter!!!

Bör väl nämnas att hypotesen vi kör efter just nu är att de som betalar för biljetterna självklart har första tjing på de matcher de vill gå på.

  1. Man väljer själv vilka matcher man vill använda sin biljett, men det vore oärligt/ohederligt att hoppa på detta erbjudande om man vet med sig att man kommer gå på mer än, sett över hela säsongen, 50% av matcherna. Kanske är 50% ett för lågt värde? Kanske kan man tänka sig att höja den nivån lite? Ni får gärna tycka till om detta. Vad är en lämplig siffra här?

  2. Jag ser inget problem med att man går 0 matcher i grundserien och sedan ALLA matcher i slutspelet. Så länge totalen ligger under 50%

Vi gör ju detta för att möjliggöra för fler från detta forum att kunna se matcher, samt att umgås IRL.

En sak jag tror är tillexempelvis, att stämningen på forumet kommer höjas markant mellan de som träffas, ÄVEN om de har helt olika åsikter och kanske haft hårda ord mot varandra bak i tiden. Att träffas och lära känna folk är alltid av godo ( :smiley: skrev ondo först, freudiansk felskrivning), förutom i enstaka fall när man springer på nån riktig idiot, men den chansen (risken?) är extremt liten. Nästan alla är bra människor när tangentbordet eller telefonen inte är ett filter mellan konversationerna.

Jag kan betala två kort och låna ut ett kort. Räknar i sådana fall med att utnyttja dem ca 70% resp. 20%. Tycker om idén att kunna sitta med andra på forumet och även ta med en vän och få platser tillsammans.

Tack! Ja, kolla gärna om det kan funka!
Jag pm:ar dig!

Perfekt! Då år jag på, fast det blev kanske otydligt då du placerat in mig under fel kategori. Menade att jag köper gärna ett, inte lånar. Dock hänger det bara på en sista sak. Får vi välja platser? Kommer inte vara intresserad ifall vi får platser på låga raderna. Vill sitta relativt högt upp :smiley:

uppdaterad :smiley:

Verkligen bra initiativ och samtidigt smart koncept.
Stort tack Diabolics! :slight_smile:

Vill se alla matcher.

Hur går det med detta?

Sorry, har för mycket att göra på jobbet.

Vi behöver sätta ihop ett PM till de i listan ovan, samla in uppgifter på de som vill delta och sedan kontaktar jag föreningen för att få ett förslag att ta ställning till.

Så:

  1. Skicka PM till mig med namn och email ni vill nyttja. Så sköter vi kommunikationen via email.

  2. Jag kontaktar HV för att få ett erbjudande inklusive vilka platser det gäller

  3. Alla får ta beslut baserat på 2) ovan.