Säsongen 24/25

Det största hindret stavas FBK borta en lördag. Kan inte se att det ens är möjligt att ta 3p där. Bara om nått extremt inträffar med maxutdelning eller målvakt som är omutlig.

1 gillning

Håller med. FBK är ett lag som blandar och ger, från att ha varit omutliga första halvan av säsongen.

Så länge som LHC förlorar alla räcker ju en övertidsvinst mot FBK :crazy_face:

1 gillning

Som du skriver så får Modo och Malmö sluta på max 63p och LHC på 62p. Att det faktiskt blir så för minst två av lagen är inte direkt osannolikt.

Mer osannolikt förstås att HV slutar på 63p, men chansen finns ju.

Jag kan nästan sätta en månadslön på att Cluben förlorar mot Timrå idag och mot RBK på lördag. HV71 vinner mot Örebro ikväll och skräller mot FBK på lördag.

Sen vinner Cluben säsongens sista match i HG.

4 gillningar

Det skulle ta sig in på toppen av listan all skit som grinar emot

Rätt sjukt att det finns en chans att undvika kval, hahaha välj glädjen istället gott folk.

Jag väljer glädjen när jag ser Vigneault teka mot Ljungh första nedsläpp i kvalserien. Vet vi förresten om kvalet går på TV4?

2 gillningar

Det går på TV4play i vartfall :slight_smile:

Transferfönstret är stängt, vi får inte värva vare sig Ljungh eller Vigneault så det är en omöjlighet du fantiserar om.

:sunglasses:

2 gillningar

Nja, kanske framgick otydligt, men de spelar fortfarande i sina nuvarande lag; Modo - LHC :blue_heart::yellow_heart::white_heart:

Det va inte många rätt du fick till där. Hopps inte du satte månadslönen på Lången :rofl: :rofl:

3 gillningar

Äsch, dem har tipsen lever ändå :smiley:

Nej, det gjorde jag inte. Jag sparar till och med ett par hundra genom att inte åka till Karlstad 4 mil bort imorgon. Den förnedringen från LA som garanteras får laget uppleva på egen hand. Det blir mello istället.

Jag i augusti: Det vore bra om vi så tidigt som möjligt blir klara för fortsatt spel nästa säsong så det går att bygga lag med bättre spelare.

Jag nu: Oh sweet summer child …

12 gillningar

Hahaha känner mig så igen i detta.

Johan Tornberg och Staffan Kronwall diskuterar i TV4s hockeypodden gällande HV. Varför ett lag som borde ligga runt typ åttonde plats kommer sist i tabellen och underpresterar å det grövsta.

De tycker inte att HV med detta laget och denna trupp ska behöva ligga där de ligger.

Hockeykväll-Jonas höll inte med utan menade att lagbygget var för dåligt. Att det var ett gigantiskt misslyckande. Samtidigt har vi ju haft ett dåligt lagbygge flera år tillbaka, så det är ju ytterst andra problem. Sen har ju spelare år efter år blivit sämre av att komma hit.

Otroligt märkligt att man blir en så mycket sämre spelare när man kommer till HV.

Tikka
Seppelä
Engsund
Nyberg
Tedenby
Brännström
OSL

Listan kan göras lång. Varför blir de dåliga?

För mig är detta ett så uppenbart ledarskapsproblem. Ledarskap som tvingar arbetslag att arbeta utifrån ineffektiva strukturer gör hela arbetslaget sämre.

Överför principen på vilken verksamhet som helst så ser man att det förmodligen är det huvudsakliga problemet.

Till exempel: antag att jag som lärare är bra på att planera och föreläsa på kurser, men är dålig på att handleda och rätta tentor.

Om arbetsledaren ser det och fördelar min arbetstid mest på kursplanering och föreläsningar, så kommer inte bara min kompetens mest till sin rätt, utan mycket av min energi kan dessutom gå till att fortsätta utveckla de delarna av mitt uppdrag som gör helheten bättre (kurserna blir bättre strukturerade och föreläsningarna gör studenterna bättre förberedda inför tentorna och handledningen).

Föreställ er i stället om arbetsledaren i stället får den mindre geniala idén att alla lärare ska göra samma sak. D v s alla kurser ska ha samma struktur och alla lärare ska göra lika mycket av allt. Det leder till att

• jag som lärare får mindre tid att göra det jag är bra på vilket missgynnar hela arbetslaget
  • jag som lärare blir också mer trött, sliten och oinspirerad eftersom jag måste jobba mer med områden jag är mindre bra på.
  • Det missgynnar också de studenter som utsätts för min sämre handledning och långsammare rättning. Men de får också mindre av de saker jag är bra på. + Jag är dessutom mer trött och oinspirerad av den felbalanserade arbetsbelastningen.
  • Dessutom måste studenterna genomlida fler kurser av de som är dåliga på göra kurser och föreläsa.

Så även och jag om mina kollegor “på pappret” är lika kompetenta som andra utbildningar blir vi som helhet mycket sämre eftersom inga av våra färdigheter utnyttjas optimalt. Faktum är att alla i gruppen blir sämre eftersom så mycket energi går åt till följa en hjärndöd struktur för strukturens skull.

Dåligt ledarskap är gift för att få en organisation att prestera optimalt.

4 gillningar