Säsongen 24/25

Ja, och sedan är det andra regler för juniorer och troligen skadade spelare. Det är ju därför Olle Strandell tex har varit svår att låna ut. Inga HA-lag vill lägga sina dyrbara Shl- lån på spelare som inte gör skillnad.
Därmed kan nog alla inse att vi har en del namn som är rätt iskalla även för HA-lagen.

@Dysso, @Narkefan ? Favorit i repris? Samma hak?

Sådärja. Tar vi 3 p nästa mot Örebro, så ligger HV bättre till vid omgång 6 än de senaste tre säsongerna … :slight_smile:

6 gillningar

Bara 3 poäng efter suveräna Frölunda!

Jag är tyvärr fast med småttingarna hemma på torsdag så missar första Örebromatchen :frowning:

1 gillning

Måste ändå säga att det såg rätt dåligt ut idag. Hur man ska ta poäng borta mot Örebro förstår jag inte. Man kan inte förlora skotten hela tiden.

2 gillningar

Beror på kvalitet på chanser. Med en stabil målvakt behöver vi inte stressa i försvarsspelet och kan fokusera på att minska deras skottkvalitet.

Tredje perioden idag hade hv bra koll fram till sista fem.

Är helt med på att vi behöver en offensiv men vi kommer att kunna ta poäng med hjälp av skitmål och vår defensiv så länge.

Vi har tyvärr noll samspelta och effektiva kedjor.

Godmorgon, tisdagens matchen är passé, nya tag ikväll. Vaknade tyvärr med en känslan att vi inte får uppleva något mer än en hedersam förlust alt överkörning ikväll. Bittert och inget direkt positivt men det är så HV format mig genom senaste åren.

Hoppas innerligt att jag har fel. Vill gärna se ett HV ta med sig dem bra bitarna ifrån senast. Som att juniorer ska ha mycket speltid. Återigen intressant med målvaktsvalet.

Tror Hugo står ikväll och sen Dichow mot Färjestad. Vore fel att inte låta Hugo fortsätta efter förra matchen.

1 gillning

Ja vid vinst och lite flyt i dom andra matcherna kan laget ta sig upp på 9-10 plats. Men just flyt minns jag inte när HV71 hade senast. Brukar ofta bli helt tvärtom.

Nä ger upp nu dom kan ställa upp sina kedjor hur dom vill det spelar ingen roll. Första 4 matcherna såg jag potentialen. 2 sista ser jag inget. Slumpvinst.

Noll PP. Noll totalt noll totalt uruselt. Inget. Noll. Nada.

Målvakten är bäst i serien. Förlorar skotten varenda match med det dubbla nästan.

Jobbiga skador och inga nyförvärv trots laget är för klent för SHL just nu.

Nä HV suger för mycket energi just nu det blir att ta ledigt från forumet tills serien är slut och kval/slutspel står på menyn.

Jag älskar Davidsson för allt han gjort på isen och för alla minnen han gett mig som liten grabb.

Han är dock tämligen inkompetent på alla poster som finns utanför isen.

Han var med och skickade ner oss i allsvenskan och lämnade direkt med svansen mellan benen istället för att ta det som en man.

Han har aldrig presterat bra i båset under några omständigheter.

Varför får han stå där han står? Hade han hetat något annat så hade han fått sparken mer än en gång nu.

Tråkigt att se den största legenden vi har prestera så dåligt utan att något händer. Det lämnar en ganska bitter smak i munnen om att inget hänt med den nepotismen som fick ner oss i allsvenskan.

3 gillningar

håller med

Helt enig